• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

آنچه کم‌تحرکی برسر زنان میانسال می‌آورد

  • کد خبر : 822
آنچه کم‌تحرکی برسر زنان میانسال می‌آورد
فعالیت منظم بدن به دلایل زیادی برای سلامتی مفید است، سلامت بهتر قلب، بهبود خلق‌وخو و طول عمر بیشتر. اگر به دوران یائسگی نزدیک شده‌اید یا در حال حاضر هستید، به نظر می‌رسد که اگر در طول روز عرق نکنید، ممکن است شب دچار این مشکل شوید.

به گزارش زنان دیپلماسی، یک مطالعه جدید نشان داد که میزان دفعات و شدت تعریق شبانه در زنان دارای سبک زندگی کم‌تحرک افزایش می‌یابد. به عبارت دیگر؟ روزها بنشینید، شب‌ها عرق کنید. ارتباط بین ورزش و گرگرفتگی، که باعث تعریق شبانه هنگام خواب می‌شود، موضوع جدیدی نیست.
مطالعات گذشته نشان داده است که زنانی که به طور مرتب ورزش‌های قلبی‌عروقی متوسط تا شدید انجام می‌دهند گرگرفتگی‌های کمتر و خفیف‌تری دارند.
دانشمندان فکر می‌کنند دلیل آن این است که ورزش سلامت قلب و عروق را بهبود می‌بخشد و به نوبه خود توانایی بدن در تنظیم دمای بدن یا کنترل دمای اصلی آن را بهبود می‌بخشد.
در مطالعه‌ای، محققان ۶۶ زن ۴۵ تا ۵۵ ساله را که از هورمون درمانی یا داروهای دیگری استفاده نمی‌کردند که ممکن است بر فراوانی یا شدت گرگرفتگی تاثیر بگذارد، آزمایش کردند.
همه خانم‌ها گزارش کرده‌اند که چرخه قاعدگی نامنظم دارند یا آخرین قاعدگی آنها در دو سال گذشته بوده است. آنها به مدت ۲۴ ساعت با فشردن یک دکمه یا یادداشت کردن، گرگرفتگی را ثبت می‌کردند. همچنین برای اندازه‌گیری عینی فعالیت بدنی و گرگرفتگی از مانیتورهایی که ضربان قلب و درجه حرارت را ثبت می‌کردند، استفاده می‌کردند.
نتایج اولیه نشان داد که رفتار بی‌تحرک در واقع پیش‌بینی گرگرفتگی بود. در حقیقت، تحقیقات نشان می‌دهد که حتی ۳۰ دقیقه در روز فعالیت بدنی متوسط به عنوان مثال، پیاده‌روی سریع می‌تواند اثرات یک شیوه زندگی بی‌تحرک را جبران کند.
علاوه بر برخاستن و حرکت تا حد ممکن در طول روز، موارد دیگری که به جلوگیری از تعریق شبانه کمک می‌کند عبارتند از اجتناب از کافئین، غذاهای تند و همچنین تمرین ذهن‌آگاهی و مدیتیشن است. استفاده از روکش تشک نخی نیز می‌تواند به شما در خواب راحت کمک کند.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=822

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.