درخشش زنان در جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰
.قضاوت در رابطه با بیش از پانزده بازیگر زن در جشنواره امسال که در نقش های مختلف خوش درخشیدند و مخاطب را کاملا در دست داشتند ٬توانست موقعیتی را بوجود آورد تا اگر همه آنان نیز با دست پر از جشنواره بیرون روند ٬ اعتراض خاصی در ذهن مخاطب شکل نگیرد. .
نکته ای که در جشنواره فیلم فجر امسال به مراتب پررنگتر از جشنواره های گذشته به چشم می خورد فرصت پیشرفت و درخشش بازیگران زن در موقعیت ها و نقش های مختلف بازیگری نسبت به سالهای گذشته بود٬ که قطعا انتخاب برای داوران در مورد نامزد های بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر زن مکمل و در انتخاب بازیگر اصلی برای کسب سیمرغ بازیگری زن را سخت می کرد .قضاوت در رابطه با بیش از پانزده بازیگر زن در جشنواره امسال که در نقش های مختلف خوش درخشیدند و مخاطب را کاملا در دست داشتند ٬توانست موقعیتی را بوجود آورد تا اگر همه آنان نیز با دست پر از جشنواره بیرون روند ٬ اعتراض خاصی در ذهن مخاطب شکل نگیرد. .
در روز اول جشنواره مرد بازنده ساخته محمد حسین مهدویان سه بازیگر زن متفاوت با همیشه را معرفی کرد. رعنا آزادی ور ، آناهیتا درگاهی و شبنم قربانی با سه شخصیت کار شده از فیلمنامه تا اجرا درخشیدند.
در فیلم علفزار شاهد بازی درخشان صدف اسپهبدی و ستاره پسیانی بودیم .
در فیلم شادروان ، نازنین بیاتی با یک نقش کاملا کمدی ثابت کرد که ما هنوز در سینما می توانیم کاراکترهای کمیک را با رعایت چارچوب و قوانین و ممیزی های مرسوم طراحی و اجرا کنیم . ضمن اینکه گلاره عباسی نیز یکی از بازیگران زن قابل توجه در فیلم شادروان بود .
در فیلم برف آخر ، لادن مستوفی از کمترین فرصت برای دیده شدن یک کاراکتر نهایت استفاده را برد.
در فیلم ملاقات خصوصی که یکی از بهترین آثار جشنواره امسال بود و عدم توجه داوران به آن جای تعجب بسیار داشت جدا از پریناز ایزدیار که طبیعتا جایش در لیست نامزدهای کسب سیمرغ خالی است ، ریما رامین فر را دیدیم که برای کسب سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل می تواند حرف هایی برای گفتن داشته باشد.
در فیلم بی مادر همه چیز برای میترا حجار مهیابود تا به سیمرغ فکر کند اگر چه ضعف فیلمنامه اجازه نداد لایه های متفاوت این نقش برای بازیگر فرصت عرض اندام بگذارد .
در فیلم دسته دختران نیکی کریمی ، هدی زین العابدین و فرشته حسینی درخشان ظاهر شدند. مریلا زارعی در فیلم هناس قابل توجه بود و تمام تلاشش را برای متفاوت بودن با همیشه ارائه کرد اگرچه در این فیلم بیوگرافی می شد از زندگی زن این دانشمند هسته ای فرصت بیشتری برای بازیگری زارعی ایجاد کرد .
مریم سعادت در شب طلایی در کنار یکتا ناصر و بهناز جعفری طبیعتا نیم نگاهی به سیمرغ داشتند که به نظر داوران اینگونه نبود .
لاله مرزبان در فیلم نگهبان شب بخش عمده ای از فیلم را در سکوت گذراند تا نشان دهد در فیلم میرکریمی می تواند به اوج فکر کند.
ژیلا شاهی بازیگر فیلم موقعیت مهدی از کمترین دقایق حضورش سود می برد تا با هدایت متفاوت هادی حجازی فر نقشی خاص را در شناسنامه هنری اش ماندگار کند.
در فیلم بی رویا ساخته آرین وزیر دفتری شاهد دو بازی ویژه از طناز طباطبایی و شادی کرم رودی هستیم و بلاخره
نقشی گرم و دلنشین را ایفا می کند.
لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=1823
- ارسال توسط : adminsafa
- بدون دیدگاه