• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3

دستگاه‌های اجرایی درباره مصوبات حوزه زنان گزارش عملکرد دهند

  • کد خبر : 4861
دستگاه‌های اجرایی درباره مصوبات حوزه زنان گزارش عملکرد دهند
رشت- استاندار گیلان با اشاره به ۹ مصوبه حوزه زنان در سفر رئیس جمهور به این استان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید درباره مصوبات این سفر درباره زنان گزارش عملکرد دهند.

به گزارش زنان دیپلماسی، اسدالله عباسی عصر یکشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده گیلان با اشاره به اهمیت موضوع سلامت زنان و خانواده اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جایگاه زن به عنوان یک انسان از اهمیت بیشتری برخوردار شد و در عرصه‌های مختلف اجتماعی به فعالیت پرداخت.

استاندار گیلان با بیان اینکه دشمن کانون خانواده را هدف قرار داده است، تصریح کرد: تهاجم فرهنگی امروز دشمن با شعار زن به میدان آمده تا برهنگی و استفاده ابزاری از زن را در حالی به جامعه ما وارد کنند که جوامع غربی به سمت اسلام و نقش محوری خانواده گرایش یافته است.

عباسی با بیان اینکه خانواده و به ویژه مادران نقش مهمی در تربیت فرزندان دارد، افزود: خلأهای موجود در برخی نوجوانان و جوانان ریشه در خانواده دارد و برای آسیب شناسی آن باید به خانواده و مدارس برگشت و آسیب‌های وارده را بررسی کرد که چرا کودک دست به هنجار شکنی زده و به استوانه نظام توهین می‌کند.

وی با تاکید بر ایجاد فضای شاد برای افزایش نشاط اجتماعی زنان و دختران بیان کرد: اگر بنیان خانواده مستحکم شود، مشکلات اقتصادی و معیشتی تأثیر کمتری بر نظام خانواده خواهد داشت.

عباسی با تاکید بر توانمندی زنان سرپرست خانوار افزود: در شأن زنان نیست در کنار خیابان دست فروشی کنند، باید با کمک نهادهای مرتبط و خیرین شغل مناسبی برای آنها ایجاد کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید درباره مصوبات سفر رئیس جمهور درباره زنان ارائه عملکرد دهند، عنوان کرد: ۹ مصوبه در حوزه زنان در جریان سفر رئیس جمهور وجود داشت که از این تعداد چهار مصوبه در حوزه اشتغال زنان، ۲ مصوبه در حوزه سلامت و جمعیت، ۲ مصوبه در حوزه تسهیلات و یک مصوبه در حوزه آموزش بود.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=4861

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.