• امروز : پنج شنبه - ۲۳ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 11 April - 2024
3

زنان بحرینی پیشرو در زمینه فناوری

  • کد خبر : 3657
زنان بحرینی پیشرو در زمینه فناوری
یک‌سوم نیروی کار گسترده‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات در بحرین را زنان تشکیل می‌دهند که این مقدار بسیار بالاتر از میانگین جهانی است.

زنان دیپلماسی به نقل از ویفروم، شاید شنیدن اینکه بحرین کشوری پیشرو در جهان در زمینه تنوع در فناوری است، تعجب‌آور باشد اما برخی آمار و ارقام این موضوع را تایید می‌کند. به عنوان مثال زنان این کشور ۴۲ درصد کسانی را تشکیل می‌دهند که در سال تحصیلی گذشته در حوزه STEM(علوم، فناوری، ریاضی و مهندسی) ثبت نام کرده‌اند که این نرخ به‌ طور قابل‌ توجهی از کشورهایی مانند ایالات متحده بهتر است.

از هر پنج بنیان‌گذار استارت‌آپ در بحرین یک نفر زن است که این رقم به‌طور قابل‌ توجهی بالاتر از میانگین جهانی است.

دختران همیشه از نظر تحصیلی در بحرین پیشرفت خوبی داشته‌اند. بر اساس شاخص سرمایه انسانی بانک جهانی در سال ۲۰۲۰ بحرین بین پنج کشور برتر جهان برای دختران قرار دارد.

دختران بحرینی از پسران در نتایج یادگیری بهتر عمل می‌کنند و پسران به‌ طور سنتی بیشتر به سمت آموزش فنی‌وحرفه‌ای گرایش دارند.

عملکرد قوی آنان در دبیرستان به این معناست که دختران تمایل بیشتری به ادامه تحصیل در حوزه STEM دارند. با این وجود این قشر نیازمند تلاش‌های جمعی از سوی دولت و بخش آموزش هستند.

رتبه‌بندی اخیر بحرین را در رتبه اول آموزش مهارت‌های دیجیتال زنان و STEM قرار داده است.

با این حال زنان این کشور هنوز با موانعی روبه‌رو هستند؛ هم دولت و هم صنعت نقشی در ایجاد سیاست‌هایی دارند تا اطمینان حاصل شود که زنان و مردان در ازای کار برابر دستمزد برابر دریافت می‌کنند و سیاست‌های انعطاف‌پذیرتری را معرفی کنند تا تعادل بین کار و زندگی بهتر شود.

از آنجایی که بحرین از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانشی تغییر می‌کند، بسیار مهم است که از استعدادهای کل نیروی کار بهره برده شود.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=3657

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.