• امروز : شنبه - ۴ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - رمضان - 1445
  • برابر با : Saturday - 23 March - 2024
2
محبی‌تبار:

نباید در دوگانه زن در اجتماع و در خانواده قرار بگیریم

  • کد خبر : 5437
نباید در دوگانه زن در اجتماع و در خانواده قرار بگیریم
مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: خانواده محوری یکی از ارکان مهم دولت سیزدهم است و موضوع «زن و خانواده» در تدوین برنامه هفتم توسعه اصل اساسی است.

به گزارش زنان دیپلماسی به نقل از خبرگزاری مهر، دومین نشست کشوری کمیته تخصصی امور زنان، خانواده و جمعیت سازمان تأمین‌اجتماعی با حضور شکیبا محبی‌تبار، مشاور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در امور زنان و خانواده برگزار شد.

محبی‌تبار در این جلسه با اشاره به جایگاه خانواده در عصر فعلی گفت: خانواده یک نهاد و سیستم اجتماعی است که در طول زمان به سبب رشد تکنولوژی، پیشرفت شبکه‌های اجتماعی و مسائل دیگر مورد تهدید قرار گرفته و با تغییرات ساختاری و کارکردی مواجه شده است.

وی اضافه کرد: از این رو، تمامی اندیشمندان و کارشناسان حوزه خانواده در ایران و جهان به فکر مقابله با این روند هستند و آنچه که در این میان مورد تأکید دلسوزان حوزه خانواده قرار گرفته، مقاوم‌سازی، پایداری و تحکیم بنیان خانواده است، چراکه نظام خانوادگی که تاب‌آوری و مقاومت کافی نداشته باشد در برابر سیل آسیب‌ها دچار شکنندگی و فروپاشی می‌شود.

محبی‌تبار با بیان اینکه درخصوص تحکیم و تقویت خانواده باید هم‌اندیشی‌های تخصصی برگزار و مطالعات دقیق بیشتری انجام شود، افزود: فضای تهدیدآمیز امروز دنیا فرصت‌هایی هم دارد که می‌توان برای حفظ خانواده از آن بهره گرفت و آن‌هم فرهنگ‌های بومی و منطقه‌ای است که در تمام دنیا به دنبال پایداری خانواده هستند.

وی ادامه داد: الگو و شاخص‌ها برای مقاوم‌سازی خانواده باید با توجه به فرهنگ دینی و ملی تعریف و در عین حال در تهیه آنها ظرافت‌های لازم رعایت شود. ما نباید در دوگانه زن در اجتماع و در خانواده قرار بگیریم، زیرا بر طبق آموزه‌های اسلام، زن در عین ادای نقش مدیریتی در خانواده می‌تواند در ابعاد مختلف اجتماع حضور داشته و مشارکت لازم را در عرصه‌های مختلف نیز داشته باشد.

مشاور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی درباره دیدگاه دولت سیزدهم درباره خانواده و جایگاه زنان گفت: یکی از ارکان مورد تاکید دولت سیزدهم خانواده‌محوری است و در تهیه برنامه‌هفتم توسعه نیز تلاش شده مباحث زن و خانواده مورد توجه بیشتر قرار گیرد. از آنجا که حفظ و تکریم خانواده در جامعه ما مسئله مهمی است، حوزه‌های مختلف در کشور از

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=5437

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.