• امروز : چهارشنبه - ۲۲ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 10 April - 2024
2
در دیدار خزعلی با همسر رئیس‌جمهور ونزوئلا مطرح شد؛

پیشنهاد استفاده از تجربیات ایران و ونزوئلا در زمینه کارآفرینی و زنان سرپرست خانوار

  • کد خبر : 3393
پیشنهاد استفاده از تجربیات ایران و ونزوئلا در زمینه کارآفرینی و زنان سرپرست خانوار
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با طرح پیشنهاد پیوستن ونزوئلا به گروه «کشورهای ضد فساد» گفت: در زمینه‌ کارآفرینی و اشتراکاتی که در حوزه زنان سرپرست خانوار وجود دارد، باید از تجربیات دو کشور استفاده کنیم.

به گزارش زنان دیپلماسی از معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری، انسیه خزعلی در دیدار با «سیلیا فلورس» همسر رئیس‌جمهور ونزوئلا ، فلسفه نشست با زنان فعال را نشان دادن نمونه کوچک از توانمندی زنان ایرانی به هیئت ونزوئلایی دانست و اظهار داشت: مدعی شکل‌گیری خشونت‌های مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در غرب که سردمدار آن آمریکا است، هستیم. متاسفانه غرب در همین زمینه‌ها دیگران را متهم می‌کند و ما باید بتوانیم این توطئه‌ها را خنثی کنیم و چهره واقعی مقاومت و زن مقاومت را نشان دهیم.

وی ادامه داد: در ترسیم جایگاه خشونت علیه زن در غرب گفت: ما در مورد زن نسبت به غرب مطالبه‌گر هستیم؛ مدعی زمینه‌سازی غرب در مورد خشونت علیه زنان هستیم.

خزعلی با بیان اینکه آمادگی همکاری مشترک در همه زمینه‌ها را داریم و با اشاره به مشابهت شرایط دو کشور گفت: تلاشی که برای خشونت علیه کشورهای ما از طرف آمریکا و کشورهای استکباری انجام گرفته نیاز به حرکت‌های مشابه و مقاومتی دارد که به فرموده رهبر معظم انقلاب از سازش و تسلیم هزینه‌اش کمتر است.

‌وی لازمه این حرکت را اتحاد، تعامل و هم‌افزایی بیشتر بین دو کشور از مسیرهای فرهنگی دانست و اضافه کرد: خانم‌ها عهده‌دار و محور مسائل فرهنگی خانواده و تاثیرگذار در نسل هستند.

خزعلی تصریح کرد: امیدوار هستیم که این حرکت‌ها بتواند تحریم‌ها، تهدیدها و تحقیرها را با شکست روبرو کند همانطور که تا به حال هم همین کار را کرده‌است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به سوابق همسر رئیس جمهور ونزوئلا پرداخت و اضافه کرد: خانم سیلیا، علاوه بر آنکه بانوی اول ونزوئلا است، خود نیز از سوابق خوبی برخوردار است از جمله اینکه فعال اجتماعی بوده و نمایندگی مجلس و دادستان کل کشور را بر عهده داشته است و در همه این موقعیت‌ها درخشیده و به عنوان یک زن مقاوم شناخته شده‌ است.

‌وی افزود: امید این را داریم که وی سردمدار حرکت زنان در بخش آمریکای لاتین و کشورهایی باشد که می‌خواهند زیر بار استکبار نباشد.

خزعلی ادامه داد: سیلیا فلورس به درستی این تعبیر را داشتند که تصویری که از کشورهای ما به جهان مخابره می‌شود با واقعیت متفاوت است و آنچه که در مافیای رسانه و امپریالیسم خبری از ما منعکس می‌شود بسیار با آنچه وجود دارد فرق می‌کند.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=3393

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.