• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

اجرای طرح پایدار مشاغل خانوادگی؛ اولویت دولت در حوزه توانمندسازی زنان

  • کد خبر : 1957
اجرای طرح پایدار مشاغل خانوادگی؛ اولویت دولت در حوزه توانمندسازی زنان
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اجرای طرح پایدار مشاغل خانوادگی را دو اولویت دولت در حوزه توانمندسازی زنان عنوان و بر امکان اشتغال همزمان با مسوولیت‌های خانوادگی برای زنان تاکید کرد.

به گزارش زنان دیپلماسی از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، انسیه خزعلی در این دیدار با فضیلت‌النسا ایندیرا وزیر بنگلادش در امور زنان و کودکان که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به مناسبات دیرینه جمهوری اسلامی ایران و بنگلادش، از رای منفی این کشور به قطعنامه حقوق بشر علیه ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در ۱۷ نوامبر ۲۰۲۱ تقدیر و اظهار امیدواری کرد که پیوستن بنگلادش به کشورهای در حال توسعه شروع رشد و پیشرفتی چشمگیر باشد.

معاون رییس جمهوری در ادامه به برخی قوانین حمایتی در ایران از جمله مرخصی زایمان، تسهیلات ویژه کارآفرینی و مهریه که باید از سوی مردان پرداخت شود، اشاره و بر امکان اشتغال همزمان با مسوولیت‌های خانوادگی برای زنان تاکید کرد.

 

خزعلی با اشاره به برنامه‌های دولت جهت توانمندسازی زنان خاطرنشان کرد: دو برنامه اصلی که اولویت فعلی معاونت زنان قرار گرفته عبارتند از پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت کاهش طلاق و اجرای طرح مشاغل پایدار خانوادگی که برای هریک برنامه‌های عملیاتی طراحی شده است.

وی یادآور شد: در جهت گسترش مناسبات فی‌مابین ایران و بنگلادش، عقد تفاهمنامه همکاری و تبادل هیات‌ها اعلام آمادگی می کنیم.

فضیلت‌النسا ایندیرا نیز در این دیدار ضمن معرفی برنامه‌ها و اقدامات کشورش در حمایت از بانوان؛ برخی از این برنامه ها را از قبیل اسکان برای زنان شاغل در شهرک های صنعتی، تسهیلات برای مادران شاغل در دوران شیردهی، حمایت از زنان سرپرست خانوار، اعطای وام‌های خرد و متوسط برای کارآفرینی زنان و تولید محصولات خانگی در مناطق روستایی، واکسیناسیون کودکان و اجرای قانون منع پرداخت مهریه از سوی زنان به مردان تشریح کرد. (در بنگلادش قانونی وجود داشته که زنان برای ازدواج با مردان باید مهریه پرداخت می‌کردند.)

ایندیرا در ادامه سخنان خود، این دیدار را بسیار آگاهی بخش و مفید توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد دو کشور بتوانند همکاری‌های منسجم تری در خصوص زنان داشته باشند.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=1957

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.