• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
از سوی معاون اول رییس جمهوری

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی حمایت از اطفال و نوجوانان ابلاغ شد

  • کد خبر : 690
اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی حمایت از اطفال و نوجوانان ابلاغ شد
محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری مصوبات مربوط به اصلاح آیین‌نامه اجرایی مربوط به قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، تعیین عضو حقیقی منتخب هیات وزیران در شورای عالی کار، تهاتر مطالبات و بدهی‌های دو شرکت خصوصی با دولت و تعیین رییس سازمان هواپیمایی کشوری را ابلاغ کرد.

به گزارش روز پنجشنبه زنان دیپلماسی از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت،  هیات وزیران در جلسه مورخ ۹ آبان ۱۴۰۰، به منظور تأمین نظر مجلس شورای اسلامی درخصوص آیین‌نامه اجرایی ماده (۶) قانون حمایت از اطفال و نوجوانان موضوع تبیین و تقسیم کارگروهی بین دستگاه‌ها و نهادهای مربوط برای تحقق اهداف قانون مذکور، آن را اصلاح کرد.
به موجب اصلاح آیین‌نامه فوق، مددکاران اجتماعی مراکز فوریت‌های اجتماعی در موارد ضرورت مداخله فوری جهت جمع‌آوری اطلاعات و حمایت از طفل و نوجوان، رأساً یا در صورت لزوم با همراهی مأموران انتظامی وارد محل زندگی یا کار افراد و یا محل تحصیل طفل و نوجوان می‌شوند و گزارش مربوط به همراه ضرورت مداخله فوری با رعایت ماده (۳۳) قانون حمایت از اطفال و نوجوانان را به مرجع قضایی اعلام می‌کند.
همچنین هر یک از والدین، اولیا یا سرپرستان قانونی و تمام اشخاصی که مسئولیت نگهداری، مراقبت و تربیت طفل و نوجوانان را برعهده دارند، موظفند شرایط و موجبات تحصیل طفل و نوجوان واجد شرایط را در مدرسه یا مرکز نگهداری فراهم آورند.
ا

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=690

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.