• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

افزایش سرمایه صندوق ولایت کمیته امداد/ پرداخت وام بدون ضامن به زنان سرپرست خانوار

  • کد خبر : 818
افزایش سرمایه صندوق ولایت کمیته امداد/ پرداخت وام بدون ضامن به زنان سرپرست خانوار
مدیر عامل صندوق ولایت از افزایش سرمایه این صندوق به هزار میلیارد تومان افزود: با تدابیر اندیشیده شده وام بدون ضامن به زنان سرپرست خانوار پرداخت می‌شود.

به گزارش زنان دیپلماسی، علی عاشوری مدیر عامل صندوق ولایت در نشست خبری خود اظهار کرد: اولین جلسه مجمع سال ۹۹ امداد ولایت در دفتر حوزه نظارت و بازرسی رهبری برگزار شد و گزارش حسابرس از صندوق ولایت ارائه شد که خوشبختانه این گزارش مورد مقبولیت قرار گرفته که این نشان از انضباط مالی در این صندوق است.
وی تصریح کرد: سال گذشته ما اعلام کردیم که شعبه دیجیتال صندوق امداد ولایت را راه‌اندازی خواهیم کرد که خوشبختانه این شعبه در اسفند سال قبل راه‌اندازی و از ابتدای سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز کرد که برخی از خدمات صندوق امداد ولایت در بستر شعبه دیجیتال ارائه خواهد شد و نیاز به مراجعات مردمی به این صندوق نخواهد بود که خوشبختانه این طرح مورد استقبال مراجعه کنندگان به ویژه در استانهای محروم قرار گرفته است.
مدیرعامل صندوق ولایت ادامه داد: براساس مصوبه اخذ شده از هیئت عمومی کمیته امداد از بهمن سال گذشته میزان پرداختی وام قرض‌الحسنه از ۱۰ میلیون تومان به ۱۵ میلیون افزایش یافت که مبالغ بیش از ۱۰ میلیون شامل ۳ درصد کارمزد خواهند بود.
عاشوری ادامه داد: در سال گذشته تعهد پرداخت ۳ هزار میلیارد تومان در قالب وام داشتیم که خوشبختانه با زحمات همکاران موفق شدیم این رقم را به ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برسانیم. همچنین ۴۲۴ هزار فقره وام در سال گذشته در چند سرفصل از جمله تسهیلات اشتغال، تسهیلات مسکن و تسهیلات کارگشایی پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه رقم پرداختی وام به متقاضیان امسال به ۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافته گفت: این مبلغ شامل ۱۹۰۰ میلیارد تومان وام کارگشایی، ۲۰۰ میلیارد تومان ودیعه مسکن؛ هزار میلیارد تومان اشغال، ۷۰۰ میلیارد تومان تامین مسکن برای مددجویان، ۱۰۰ میلیارد کمک شهریه دانشجویان و ۱۰۰ میلیارد تومان در قالب وام درمانی در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل صندوق ولایت با اشاره به اینکه در هفت ماهه سال ۱۴۰۰؛ یک هزار و ۳۲۲ میلیارد تومان وام در قالب ۱۵۰ هزار فقره پرداخت شده است گفت: تلاش خواهیم کرد تا پایان سال به تعهدات خود در حوزه پرداخت وام قرض‌الحسنه عمل کنیم.
عاشوری همچنین به انتشار اوراق اسلامی برای نخستین بار توسط کمیته امداد اشاره کرد و گفت: مجوزهای لازم برای انتشار این اوراق از سوی دفتر مقام معظم رهبری، بانک مرکزی و بورس اخذ شده است و با این اقدام منابع جدیدی برای صندوق امداد ولایت فراهم خواهد شد.
وی ادامه داد: با تدابیری که اندیشیده شده است در قالب صندوق ضمانت تسهیلات وام بدون ضامن برای برخی از گروه‌ها در نظر گرفته شده است به طوری که زنان سرپرست خانوار بدون معرفی ضامن می‌توانند از تسهیلات استفاده کنند ضمن اینکه بزودی نیز وام‌های کارگشایی به زنان سرپرست خانوار بدون معرفی ضامن پرداخت می‌شود.
وی در ادامه نشست خبری با اشاره به راه‌اندازی طرح قرض‌الحسنه ماندگار توسط مجموعه امداد گفت: باتوجه به اینکه بخش قابل توجهی از مراجعه کنندگان به صندوق امداد ولایت، مددجویان این نهاد نیستند بر همین اساس به زودی طرح قرض‌الحسنه ماندگار برای تامین اعتبار و با هدف پرداخت وام به نیازمندان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
عاشوری ادامه داد: خیرین و نیکوکاران می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۸۲۸ و همچنین از طریق کد دستوری *۸۸۷۷#۴۷ مبلغ خود برای پرداخت وام قرض‌الحسنه پرداخت کنند.
وی با اشاره به اینکه در ابتدا سرمایه صندوق ولایت مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است گفت: در حال حاضر با اخذ مجوز مبلغ سرمایه این صندوق به هزار میلیارد تومان افزایش یافته است که منابع حاصل از فروش ساختمان سوهانک در این صندوق وجود دارد.
عاشوری به رقم پرداختی وام توسط صندوق امداد ولایت در بازه زمانی از سال ۹۵ تا به امروز گفت: در این بازه زمانی یک میلیون و ۴۳۰ هزار فقره وام با رقم ۹ هزار میلیارد تومان وام پرداخت شده است.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=818

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.