• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

اندوخته «بیمه عمر» برای وصول «مهریه» قابل توقیف است؟

  • کد خبر : 2896
اندوخته «بیمه عمر» برای وصول «مهریه» قابل توقیف است؟
مسعود دهقانیان، وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا اندوخته بیمه عمر برای وصول مهریه قابل توقیف است؟، با بیان اینکه بیمه عمر از جمله مواردی است که در آن تعهدی به نفع شخص ثالث انجام می‌شود، اظهار کرد: اندوخته بیمه عمر و سرمایه گذاری به عنوان اموال محکوم علیه در موضوع مطالبه مهریه از سوی زوجه به شرطی قابل توقیف است که شخص محکوم علیه نامش به عنوان ذی‌نفع قرارداد بیمه درج شده باشد. این وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: در بسیاری از قراردادهای بیمه عمر و سرمایه گذاری، شخص بیمه گذار، محکوم علیه است اما خانواده خود را به عنوان ذی نفع آن قرارداد مشخص می‌کند که در این صورت امکان توقیف آن اندوخته بیمه عمر مهیا نیست. درواقع تنها در مواردی که بیمه گذار به صورت ۱۰۰ درصدی خود را به عنوان ذی نفع (تا زمانی که در قید حیات است) معرفی کرده باشد، با توجه به واحد بودن ذی‌نفع و بیمه گذار و یا تنها به میزانی که بیمه گذار در این اندوخته سهم دارد و خود را به عنوان ذی نفع معرفی کرده این اندوخته برای وصول مهریه از سوی زن قابل توقیف است. در مواردی که در بیمه عمر هیچ اثری از نام بیمه گذار به عنوان ذی‌نفع نیست، طلبکاران نمی‌توانند به اموال او دسترسی داشته باشند.

مسعود دهقانیان، وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا اندوخته بیمه عمر برای وصول مهریه قابل توقیف است؟، با بیان اینکه بیمه عمر از جمله مواردی است که در آن تعهدی به نفع شخص ثالث انجام می‌شود، اظهار کرد: اندوخته بیمه عمر و سرمایه گذاری به عنوان اموال محکوم علیه در موضوع مطالبه مهریه از سوی زوجه به شرطی قابل توقیف است که شخص محکوم علیه نامش به عنوان ذی‌نفع قرارداد بیمه درج شده باشد.

این وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: در بسیاری از قراردادهای بیمه عمر و سرمایه گذاری، شخص بیمه گذار، محکوم علیه است اما خانواده خود را به عنوان ذی نفع آن قرارداد مشخص می‌کند که در این صورت امکان توقیف آن اندوخته بیمه عمر مهیا نیست. درواقع تنها در مواردی که بیمه گذار به صورت ۱۰۰ درصدی خود را به عنوان ذی نفع (تا زمانی که در قید حیات است) معرفی کرده باشد، با توجه به واحد بودن ذی‌نفع و بیمه گذار و یا تنها به میزانی که بیمه گذار در این اندوخته سهم دارد و خود را به عنوان ذی نفع معرفی کرده این اندوخته برای وصول مهریه از سوی زن قابل توقیف است. در مواردی که در بیمه عمر هیچ اثری از نام بیمه گذار به عنوان ذی‌نفع نیست، طلبکاران نمی‌توانند به اموال او دسترسی داشته باشند.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=2896

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.