• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

دستاورد تاریخی برای زنان ایران در رشته وزنه‌برداری با سه طلای الهام حسینی

  • کد خبر : 4437
دستاورد تاریخی برای زنان ایران در رشته وزنه‌برداری با  سه طلای  الهام حسینی
انوشیروانی: راهبرد فدراسیون ٬موفقیت زنان وزنه‌بردار در المپیک پاریس است

به گزارش زنان دیپلماسی، رقابت‌های گروه A دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه‌برداری زنان قهرمانی آسیا ۲۰۲۲  در  ۱۲ اکتبر در منامه پایتخت بحرین برگزار شد و سیده‌الهام حسینی دختر ملی‌پوش ایران توانست اولین مدال طلای بزرگسالان ایران را کسب کند. حسینی با مهار  ۱۰۲ کیلوگرم در حرکت یک ضرب به مدال طلا رسید. او در حرکت دو ضرب هم به رکورد ۱۲۵ کیلوگرم رسید تا با ثبت مجموع ۲۲۷ کیلوگرم، سه مدال طلای خوش‌رنگ کسب کند.

مدال حسینی اولین مدال تاریخ وزنه‌برداری زنان در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا و نخستین مدال طلای زنان وزنه‌بردار ایران در تمام رده‌های سنی در قاره کهن بود. مدالی که با واکنش‌های مختلفی در بین کارشناسان این رشته مواجه شد.

سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری در گفت وگو با تارنمای ورزشی Inside the games با اشاره به این تاریخ‌سازی اظهار داشت: باید به سیده الهام حسینی تبریک بگویم او توانست یک دستاورد تاریخی برای زنان ایران در رشته وزنه‌برداری کسب کند. این مدال راهبرد وزنه‌برداری ایران را مشخص خواهد کرد.

وی ادامه داد: بعد از کسب سکوی قهرمانی آسیا باید برای مسابقات جهانی و المپیک ۲۰۲۴ پاریس برنامه‌ریزی داسته باشیم. سطح مسابقات قهرمانی آسیا بالا بود و حسینی در این دوره بسیار عالی کار کرد.

دارنده مدال نقره بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن با اشاره به توجه ویژه مسوولان ورزش ایران به وزنه‌برداری زنان گفت: برنامه خوبی برای وزنه‌برداری زنان داریم و برای ما خیلی مهم است که برای اولین بار در بازی‌های المپیک حضور داشته باشیم و به سکوی مدال در بخش زنان برسیم.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=4437
  • ارسال توسط :
  • دیدگاه‌ها برای دستاورد تاریخی برای زنان ایران در رشته وزنه‌برداری با سه طلای الهام حسینی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.