• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام، اقلیت‌های دینی و مذهبی:

باید برای مدیریت در دستگاه های مختلف از زنان استفاده کرد

  • کد خبر : 5787
باید برای مدیریت در دستگاه های مختلف از زنان استفاده کرد
سنندج- مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: دید ما در کشور به زنان ابزاری نیست بلکه اسلامی است و نباید تبعیض بین زن و مرد باشد.

به گزارش زنان دیپلماسی، ماموستا عبدالسلام کریمی سه شنبه شب در آئین تجلیل از مدرسان برتر مدارس علوم دینی استان کردستان در سنندج با بیان اینکه همه در برابر دین اسلام مسئول هستیم، اظهار کرد: بصیرت افزایی، حفظ وحدت و احیای دین، مسئله‌ای عمومی است و همه در این زمینه مسئول هستند.

وی با تأکید بر اینکه همه با هم بذرهای اختلاف را در کشور بخشکانیم، افزود: ریشه همه ما یکی است و اختلافات جزئی نباید باعث تفرقه میان اقوام و مذاهب اسلامی شود.

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان اینکه روحانیون نباید در حاشیه، بلکه باید در بطن جامعه باشند، اضافه کرد: انتظار می‌رود از ظرفیت عالمان دینی استفاده و عزت و حرمت این قشر زحمتکش حفظ شود و دستگاه‌های فرهنگی همچون ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش در این زمینه می‌توانند بسیار مؤثر باشند.

ماموستا کریمی تلاش‌های عالمان دینی در استان کردستان را قابل تقدیر دانست و گفت: علما باید این مهم را به جامعه القا و تبیین کنند که دین ما دین تشخیص است نه رفع تکلیف.

وی اظهار کرد: معلمی به عنوان شغل انبیا قلمداد می‌شود و نخستین معلم عالم، حق تعالی است که تبعیت از فرموده‌های خداوند، پیامبر (ص) و قرآن ضروری است.

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان اینکه متأسفانه احکام مربوط به زمان در حجره‌های علمی خالی بوده و باید واقعیات تبیین شود، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی از تبیین به عنوان یک جهاد نام برده، لذا باید دین اسلام را تبیین کرد.

کریمی در ادامه بر لزوم نقدپذیر بودن مسئولان و عالمان دینی تاکید کرد و ادامه داد: روحانیون و ماموستایان نیز باید نقاد باشند و مشکلات مردمی را از مدیران مطالبه‌گری کنند.

وی با بیان اینکه نباید هیچ ماموستا و روحانی استان کردستان فاقد مسکن باشد، تاکید کرد: مردان و زنان این دیار برای پیروزی انقلاب اسلامی زحمات و هزینه‌های زیادی کرده و از آن زمان تاکنون در مقابل هجمه‌های دشمنان ایستاده‌اند.

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با یادآوری اینکه دید ما در کشور به زنان ابزاری نیست بلکه اسلامی است و نباید تبعیض بین زن و مرد باشد، گفت: از زنان باید برای مدیریت در دستگاه‌های مختلف استفاده کرد و نباید بهانه دست دشمنان داد.

ماموستا کریمی رعایت حجاب را مسئله الهی و دستور قرآنی عنوان کرد و ادامه داد: باید فلسفه و زیبایی حجاب را برای دختران و زنان تبیین کرد تا به آن افتخار کنند.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=5787

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.