• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

بحث بر سر قانون محدودیت سقط جنین در لهستان با مرگ یک زن باردار بالا گرفت

  • کد خبر : 657
بحث بر سر قانون محدودیت سقط جنین در لهستان با مرگ یک زن باردار بالا گرفت

مرگ یک زن باردار در لهستان بار دیگر محدودیت‌های وضع شده برای سقط جنین در این کشور را در کانون توجه قرار دارد. به گزارش زنان دیپلماسی این زن ۳۰ ساله که تنها با نام ایزابلا معرفی شده است در هفته بیست و دوم بارداری بر اثر شوک عفونی (Septic shock) جان خود را از […]

مرگ یک زن باردار در لهستان بار دیگر محدودیت‌های وضع شده برای سقط جنین در این کشور را در کانون توجه قرار دارد.
به گزارش زنان دیپلماسی این زن ۳۰ ساله که تنها با نام ایزابلا معرفی شده است در هفته بیست و دوم بارداری بر اثر شوک عفونی (Septic shock) جان خود را از دست داد. وکلای خانواده این زن می‌گویند که پزشکان با وجود اینکه جنین با فقدان مایع آمنیوتیک روبرو بود حاضر به انجام سقط جنین نشدند.
به گفته فعالان حقوق باروری در لهستان ایزابلا اولین فردی محسوب می‌شود که بر اثر محدودیت جدید برای سقط جنین در این کشور جان خود را از دست می‌دهد. مدافعان اعمال محدودیت‌ها برای سقط جنین بر این باور هستند که دلیل مرگ این زن لزوما به این محدودیت‌ها ربط ندارد. آنها هواداران حق سقط جنین را به «سوءاستفاده» از مرگ ایزابلا متهم می‌کنند.
انتشار خبر مرگ ایزابلا موجی از اعتراض‌ها را در چند شهر لهستان از جمله ورشو به دنبال داشت. هرچند خبر درگذشت او جمعه گذشته منتشر شد اما بنا به گزارش‌ها ایزابلا در ماه سپتامبر جان باخته بود.
دیوان قانون اساسی لهستان که تحت نفوذ حزب حاکم در لهستان قرار دارد سال گذشته طی حکمی انجام سقط جنین در صورت اختلالات ذاتی (مادرزادی) را خلاف قانون اساسی تشخیص داده بود.
اعتراض به قانون ممنوعیت سقط جنین در لهستان، جهانی شد
به گفته مدافعان حقوق زنان در لهستان پزشکان اکنون به جای سقط جنین منتظر می‌شوند تا جنین‌هایی که بختی برای زنده ماندن ندارند در رحم مادر بمیرند.
بیمارستانی که ایزابلا در آن بستری شده بود روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که پزشکان و ماماها هر آنچه در توان داشتند برای نجات او و جنینش انجام دادند. بنا به اعلام این مرکز درمانی، دادستانان اکنون در حال تحقیق درباره پرونده مرگ ایزابلا هستند.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=657

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.