• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

تا سوتفاهمات رفع نشود با برخوردهای مقطعی هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد

  • کد خبر : 3905
تا سوتفاهمات رفع نشود با برخوردهای مقطعی هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد
70 درصد پوشش زنان و دختران جامعه به گردن مردها است. به دلیل اینکه ذائقه مردان که به سمت جامعه‌ی غربی رفته، در کنار دو عامل مهم دیگر از جمله عدم انجام وظیفه درست آنها در مورد عفاف و حجاب و همچنین عدم ترویج درست عفاف یعنی منحصر و مختص کردن آن به زنان دانست.
معصومه حکیمیان، معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور درباره نحوه برخورد مناسب با افراد کم‌حجاب گفت: در موضوع عفاف و حجاب ما در طی سالیان گذشته رفتارهایی را داشتیم که خیلی از آنها قابل تجدید نظر است و یکی از موارد قابل تجدید نظر این است که ما نباید روی محصول صرفاً تمرکز کنیم.

 اتفاق خاصی در حوزه حجاب با برخوردهای مقطعی نمی‌افتد

وی افزود: در بحث حجاب تا سوتفاهمات رفع نشود با برخوردهای مقطعی هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد بلکه فاصله دو طیف را بیشتر می‌کند. در مجلس امام حسین (ع) جای نصیحت نیست چرا که اینها مهمان اباعبدالله (ع) هستند .

در مجلس امام حسین  و در داخل مجلس ما حق تذکر و اخم کردن نداریم. در این موضوع باید به اصلاح ریشه‌های فکری بپردازیم. برای اصلاح ریشه‌ها نیز باید به ابعاد متفاوت آن توجه کنیم.

حکیمیان گفت: ۷۰ درصد پوشش زنان و دختران جامعه به گردن مردها است. به دلیل اینکه ذائقه مردان که به سمت جامعه‌ی غربی رفته، در کنار دو عامل مهم دیگر از جمله عدم انجام وظیفه درست آنها در مورد عفاف و حجاب و همچنین عدم ترویج درست عفاف یعنی منحصر و مختص کردن آن به زنان دانست.

وی افزود: شما اگر می‌خواهید در یک نبرد نامتقارن در حوزه جنگ اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی به اصطلاح جنگ نرم، پیروز شوید با پرداخت به مبانی می‌توانید. از مواردی که وعاظ و سخنرانان در مجالس اهل بیت (ع) و حتی در مراوده ساده باید به آن توجه کننند سه هدف احیا و تحکیم و مقاوم سازی هویت انسانی است. هویت دینی با مؤلفه‌های توحید، نبوت، قرآن، معاد و پرداختن به هویت ملی از دیگر وجوه مورد تاکید وعاظ باید باشد.

معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور در پایان گفت: در صورتی در جنگ نامتقارن علیه دشمن پیروز می‌شویم که یاد بگیریم هر ایرانی باید سعی خود را در جهت انجام مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی که دارد برای حفظ جامعه انجام دهد.

با توجه به فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری حیا و عفاف علاوه بر آنکه حکم و دستور الهی است یکی از عوامل اقتدار ملّی نیز است که دشمن مورد هدف قرار داده است.

بنابراین ما با توجه به اهمیت موضوع عفاف و حجاب، باید با توجه به موارد گفته شده در رفتار با افراد کم محجبه که از نظر مقام معظم رهبری ا در این موضوع باید به اصلاح ریشه‌های فکری بپردازیم. برای اصلاح ریشه‌ها نیز باید به ابعاد متفاوت آن توجه کنیم.

 

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=3905

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.