• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

توجه به نقش زنان برای تحقق شعار سال

  • کد خبر : 2689
توجه به نقش زنان برای تحقق شعار سال
رئیس مدرسه عالی حکمت و تاریخ مجتمع عالی بنت الهدی گفت: نیمی از سرمایه‌های انسانی کشور ما را زنان تشکیل می‌دهند و بانوان به لحاظ علمی و سهمی که در مراکز علمی و دانشگاهی دارند قادرند نقش مؤثری در تولید علم و بخش دانش‌بنیان داشته باشند.

زنان دیپلماسی – صدیقه صدیق تقی‌زاده، رئیس مدرسه عالی حکمت و تاریخ مجتمع عالی بنت الهدی در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با اشاره به شعار سال و اینکه یکی از دغدغه‌‌های جدی مقام معظم رهبری در این سال‌ها مبحث اقتصاد و معیشت است اظهار کرد: شعار سال یک ریل‌گذاری و جهت‌دهی به حرکت‌ها است و باید دستگاه‌ها، مسئولان و مجموعه‌های مردمی در طول سال به آن سمت حرکت داشته باشند.

وی ادامه داد: امسال نیز همچون سال گذشته محوریت بحث تولید از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد اما آن چیزی که سبب تمایز آن نسبت به سنوات پیشین است، جهت دادن رویکرد اقتصادی به حوزه کاربردی است تا پیشران توسعه و پیشرفت، اشتغال باشد.

رئیس مدرسه عالی حکمت و تاریخ مجتمع عالی بنت الهدی با اشاره به اینکه در در مبحث اقتصاد سه نکته باید مدنظر قرار گرفته ‌شود تصریح کرد: چرخه اقتصاد شامل بحث تولید، اشتغال و دانش‌بنیان بودن آن است. در واقع بدون تولید ولو با تزریق پول و بدون مبانی پیشینه و ظرفیت‌های بومی، چرخ‌دنده‌های اقتصادی کشور قادر به حرکت نخواهد بود که اقتصاد پویا و زنده مستلزم تولیدمدار بودن است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه نرخ رشد تولید علم در کشور ما از متوسط جهان بالاتر است افزود: اگر این نرخ و رشد مثبت بتواند تبدیل به یک رویکرد علمی شود و آن دانش تبدیل به صنعت و آن صنعت تبدیل به ابزار و آن ابزار برای ما اشتغال ایجاد کند، قادر خواهیم بود به ثروت و افزوده‌ای دست یابیم؛ تا در نهایت این امر منجر به جهش اقتصادی شود و اثر تحریم‌ها را کمرنگ کند و به سرمنزل مقصود برسیم.

صدیق بیان کرد: اقتصاد، اشتغال و تولید دانش‌بنیان سه ضلع یک مثلث هستند که به پیشرفت، مصونیت و جهش اقتصادی، اشتغال پایدار، ایجاد قدرت و یک سرمایه منجر خواهد شد که آورده‌های مضاعفی را برای کشور ما و نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت و چشم‌انداز مطلوبی را می‌تواند برای ما رقم بزند.

وی افزود: نکته‌ای که اینجا باید به آن توجه داشت این است که ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه بانوان وجود دارد و مسئولان نباید از آن غافل شوند. به عبارتی نیمی از سرمایه‌های انسانی کشور ما را زنان تشکیل می‌دهند و بانوان به لحاظ علمی و سهمی که در مراکز علمی و دانشگاهی دارند قادرند نقش موثری در تولید علم و بخش دانش‌بنیان داشته باشند.

استاد حوزه علمیه گفت: در هر دوران وقتی به سطح جامعه نگاه می‌کنیم مثال‌های بسیار خوبی از بانوان در آن دیده می‌شوند که با استفاده از ابزار علم و آگاهی حتی زمینه‌های صادرات محصولات کشاورزی، صنایع دستی را رقم زده‌اند. حتی امروزه در مباحث نانوتکنولوژی، ایجاد اشتغال و کارآفرینی و غیره نیز ما شاهد چنین مصادیقی هستیم.

وی یادآور شد: به عنوان یک راهکار موثر در کم کردن معضل بیکاری، ایجاد اشتغال، بالابردن مشارکت اقتصادی بانوان و اشتغال بانوان با توجه به اولویت خانواده و تعدد نقش زنان در حوزه بانوان، باید در یک برنامه‌ریزی دقیق با توجه به نقش مقدس زن در جامعه برای تحقق شعار سال قدم برداریم.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=2689

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.