• امروز : جمعه - ۲۴ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 4 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 12 April - 2024
4

«تورقی در اخبار گذشته »

  • کد خبر : 3492

خانم مارتا بیسمان، نماینده مستقل و آزاد عضو شورای ملی جمهوری اتریش در یک نطق پارلمانی با ابراز مخالفت به تصویب ممنوعیت اخیر حجاب در مدارس ابتدایی این کشور اظهار داشت: ملاحظه کنید که حزب (پوپولیست راستگرای) آزادی اتریش چه را ممنوع کرده است؟ واقعا این چیزی است که ما باید از آن نگران و […]

خانم مارتا بیسمان، نماینده مستقل و آزاد عضو شورای ملی جمهوری اتریش در یک نطق پارلمانی با ابراز مخالفت به تصویب ممنوعیت اخیر حجاب در مدارس ابتدایی این کشور اظهار داشت: ملاحظه کنید که حزب (پوپولیست راستگرای) آزادی اتریش چه را ممنوع کرده است؟ واقعا این چیزی است که ما باید از آن نگران و هراسان باشیم؟ آیا شما از این روسری می ترسید؟ آیا این (روسری) باید برای بیش از یک دهه به عنوان یک نماد، مطرح و خطری بزرگ برای جامعه باصطلاح مسیحی سکولار ما تلقی شود و واقعا به واسطه این روسری که از جنس پارچه است، جامعه ما دارد از مسیر اصلی اش، منحرف و از آن دور می شود؟
خانم بیسمان افزود: خانم ها و آقایان محترم! الان به شما می گویم. لطفا به من نگاه کنید!
در این حال، خانم بیسمان، روسری را که با خود به تریبون پارلمان آورده بود، سر کرد و سپس خطاب به نمایندگان اتریش گفت: آیا چیزی تغییر کرد؟ آیا من، مثل سابق، مارتا بیسمان، کارشناس مسائل بین المللی و عضو شورای ملی اتریش نیستم؟ آیا من، دیگر، همان زن آزاد و بی دین قبلی که بودم، نیستم؟ باور اصلی آن است که هر انسان از آزادی های قانونی شایسته برخوردار باشد.
ظرف ماه های گذشته، این افتخار را پیدا کردم که با بسیاری از زنان بی نظیر مسلمان آشنا شوم. (به من بگویید) چطور می خواهید (آنها را بابت حجابشان) مجازات و جریمه کنید؛ زمانی که در جمع آنان، فیزیکدانان، دبیران، کارگران و کارمندان زن وجود دارند؟ آنها (زنان مسلمان) چنان در کارها و مسئولیت هایی که دارند موفقند که سرکردن روسری، مانع کسب این موفقیت ها برایشان نشده است. ما تاکنون چیزهای بسیاری از زنان مسلمان آموخته ایم. ارزش هایی نظیر مدارا و آمادگی برای کمک کردن به دیگران و نیز ابراز همبستگی، ارزش هایی اشتراکی هستند و این ارزش ها عمیقا در جامعه مسلمانان اتریش متجسم است و اینها در واقع ارزش های کشور اتریش به شمار می روند.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=3492

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.