• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

جایگاه خواهر “اون” بالاتر رفت

  • کد خبر : 981
جایگاه خواهر “اون” بالاتر رفت
براساس گزارش رسانه رسمی کره شمالی، خواهر کیم جونگ اون که ظاهرا چند ماه قبل در جریان کنگره حزب حاکم کارگران عضویتش در دفتر سیاسی این حزب را از دست داده بود مجددا ارتقا رتبه یافته و دوباره به این دفتر بازگشته است.

به گزارش زنان دیپلماسی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، بعد از سفری تاریخی که در جریان بازی های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیه ئونگ چنگ، کره جنوبی به عنوان فرستاده شخصی او داشت، باعث جلب توجه بین المللی شد. از آن زمان تاکنون او مرتبا برادرش را در مناسبتهای عمده از جمله نشستهایش با مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی و دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا همراهی کرده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز شنبه در گزارشی اسم کیم را برای مراسم یادبود ملی دهمین سالگرد فوت کیم جونگ ایل، رهبر سابق این کشور، پدر خود او و رهبر فعلی، ذکر کرد.

طبق این گزارش کیم یو جونگ، در این مراسم ظاهرا در جایگاهی در کنار کیم جونگ اون،‌ رئیس حزب کارگران کره و دیگر اعضای کامل و علی البدل دفتر سیاسی، کمیته مرکزی و مجلس عالی خلق ظاهر شده است.

به مناسبت این مراسم نام او در فهرست “مقامهای ارشد حزب و دولت” قرار داشته و در یک ویدیوی پخش شده از سوی تلویزیون کره شمالی در سمت چپ کیم جونگ اون در جایگاه نفر ششم قرار داشت.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در گزارشی تصریح کرد ذکر نام کیم یو جونگ در کنار دیگر اعضای دفتر سیاسی حزب نشان دهنده این است که او مجددا ارتقای جایگاه یافته و به عضویتش در این نهاد، یا به عنوان عضو کامل و یا به عنوان عضو علی البدل بازگشته است.

کیم یو جونگ، در کمیته امور دولتی کره شمالی، نهادی که به صورت دوفاکتو مسئول نظارت بر کابینه این کشور است دارای کرسی است و در کمیته مرکزی حزب هم دارای سمت معاونت است؛ این کمیته مسئول اتخاذ تصمیمات مربوط به حزب در فاصله میان کنگره ها و همچنین اسما مسئول گزینش دفتر سیاسی است.

موقعیت کیم در دفتر سیاسی حزب حاکم کره شمالی در هاله ای از ابهام قرار داشته به طوری که او به عنوان یک عضو علی البدل این نهاد قدرتمند بین سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ و سپس دوباره از سال ۲۰۲۰ تا اوایل سال ۲۰۲۱ خدمت کرده است. در جریان هشتمین کنگره حزب حاکم کارگران در ژانویه گزارش شد که کیم کرسی خود در دفتر سیاسی و سمت خود را به عنوان معاون اول رئیس کمیته مرکزی از دست داده است.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=981

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.