• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

حمایت بنیاد مصطفی (ص) و کامستک از دانش‌پژوهان زن زیر ۴۵ سال

  • کد خبر : 2038
حمایت بنیاد مصطفی (ص) و کامستک از دانش‌پژوهان زن زیر ۴۵ سال
بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) و کامستک، توافقنامه‌ای منعقد کردند که براساس آن از دانش پژوهان جوان زیر ۴۵سال حمایت می شود و پنجاه درصد این حمایت به زنان جوان تعلق دارد.

به گزارش زنان دیپلماسی به نقل از ستاد ارتباطات و ترویج بنیاد مصطفی(ص)، کمیته دائمی همکاریهای علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستک) و بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) توافق‌نامه‌ای با محوریت پرورش نسل جوان و ظرفیت‌سازی آنها در تولید علم، فناوری و نوآوری در راستای ارزشها و نیازهای جامعه اسلامی را منعقد کردند.

بر اساس این قرارداد، بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) و کامستک با همکاری موسسات علمی و تحقیقاتی و مراکز تحقیقاتی شرکتهای معتبر کشورهای اسلامی، برنامه‌ای را برای حمایت از بورس دانشمندان جوان اجرا خواهند کرد.

«تبادل یافته‌های علمی و تحقیقاتی جدید از طریق شبکه‌سازی»، «ساده‌سازی و تقویت روابط بین‌المللی برای کمک به توسعه علم و فناوری در جهان اسلام»، «تعمیق و نهادینه‌سازی ارتباطات»، «همکاری‌های علمی و تبادل دانش بین‌المللی بین محققان جهان اسلام و مراکز معتبر علمی ، فناوری و مراکز تحقیقاتی شرکت‌های معتبر»، «توسعه دستاوردهای علمی»، «ارتقای کیفیت مطالعات محققین و گسترش مرز دانش» از اهداف اصلی این توافقنامه به شمار می رود.

این برنامه در نظر دارد از دانش‌پژوهان جوان واجد شرایط و فناوران زیر ۴۵ سال که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند و اعضای هیئت علمی متقاضی بورسیه‌های کوتاه مدت (۶ تا ۱۲ ماه) حمایت کند.

حداقل ۵۰ درصد از کل بورسیه‌ها به دانش‌پژوهان جوان کشورهای کمتر توسعه یافته عضو سازمان همکاری اسلامی و ۵۰ درصد به دانش‌پژوهان زن جوان اعطا شود.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=2038

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.