• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
شعار سال 2022 سازمان ملل:

“حملات به کودکان را متوقف کنید”

  • کد خبر : 3272
“حملات به کودکان را متوقف کنید”
به مناسبت روز جهانی کودکان بی‌گناه قربانی تجاوز و تعرض» در ۱۹ اوت سال ۱۹۸۲ میلادی، مجمع عمومی سازمان ملل متحد به سبب تجاوز رژیم اشغالگر به کودکان بی‌گناه فلسطینی و لبنانی، ۴ ژوئن هر سال مصادف با (۱۴ خرداد) را به عنوان روز بین‌المللی "کودکان معصوم و قربانی تجاوز" نام نهاد.»

به گزارش زنان دیپلماسی،  این روز بهانه‌ای است برای یادآوری درد و رنج کودکانی که شب‌ها را با آتش خمپاره و گلوله به صبح می‌رسانند و روزها با آجرهای به‌جامانده از خانه و کاشانه خود بازی می‌کنند؛ کودکانی که آب و غذا و دارو را نه به‌مثابه یک نیاز ضروری بلکه چون کالایی ارزشمند و هدایایی نفیس میدانند.

» هدف از تعیین این روز جهانی توجه ویژه به کودکانی است که قربانیان سوءاستفاده فیزیکی، ذهنی و عاطفی شده‌اند؛ صرف‌نظر از اینکه در جنگ یا صلح زندگی می‌کنند. کودکانی که از فقر و بی‌عدالتی رنج می‌برند و نیازمند توجه و حمایت‌های ویژه جهانی هستند.

» بر اساس گزارش‌های سازمان ملل متحد موارد نقض حقوق کودکان در درگیری‌های مسلحانه شامل مواردی از جمله: ✔️کشته شدن کودکان، ✔️ استخدام یا استفاده از کودکان به عنوان سرباز، ✔️ خشونت جنسی علیه کودکان، ✔️ ربوده شدن کودکان، ✔️حملات علیه مدارس یا بیمارستان‌ها و ✔️ممانعت از دسترسی کودکان به کمک‌های بشردوستانه است.

» مجمع عمومی در سال ۱۹۹۷ قطعنامه ۵۱/۷۷ درمورد حقوق کودک را تصویب کرده است. این یک تحول برجسته در تلاش برای بهبود حمایت از کودکان در شرایط درگیری بوده و نشانه آغاز اجماع جدید در بین کشورهای عضو، بر لزوم توجه، حمایت و تلاش هماهنگ جامعه بین‌المللی برای رفع آسیب پذیریها و تخلفاتی است که کودکان در موقعیتهای مربوط به درگیری با آن روبرو هستند

» بر اساس گزارشهای یونیسف بیشتر از ۲۵۰ هزار کودک در سرتاسر جهان در درگیری‌های نظامی ‌به عنوان سرباز حضور دارند. بسیاری از این کودکان دزدیده شده و یا برای نجات از فقر و گرسنگی به این گروه‌ها پیوسته‌اند. کودکان همچنین قربانی انواع دیگر خشونت نظیر کار اجباری، سوءاستفاده جنسی، قاچاق، و از این قبیل هستند.

» دختران بیش از پسران در معرض آسیب‌های ناشی از خشونت قرار دارند.

» بنا بر گزارش یونیسف در ده سال گذشته بیش از ۱۷۰ هزار کودک خردسال در درگیری‌های مسلحانه در سراسر جهان مجروح و کشته شده‌اند.

» همچنین بنا بر گزارش این سازمان از آغاز همه گیری بیش از ۴۵۰۰۰ کودک در ۸۴ کشور از باز داشت آزاد شده اند

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=3272

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.