• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6

خزعلی: توجه به توانمندی زنان امری ضروری است

  • کد خبر : 2244
خزعلی: توجه به توانمندی زنان امری ضروری است
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر فعالیت زنان در سطح جامعه اعلام کرد: توجه به توانمندی زنان امری ضروری در کشور است.

به گزارش خبرنگار زنان دیپلماسی، انسیه خزعلی روز یکشنبه در شانزدهمین نمایشگاه زنان، کسب و کارهای خرد و مشاغل خانگی که در محل بوستان گفتگو برپا شد گفت: زنان سرپرست خانوار و تامین آنها و همچنین فراهم کردن زمینه‌ای که آنها بتوانند روی پای خود بایستند و با کرامت و عزت نفس زندگی کنند، برنامه جدی دولت در تمام استان‌ها است و شهرداری تهران نیز در این عرصه پیشگام است.

وی با بیان اینکه باید نقص ها و چالش ها را در جامعه بیابیم و جامعه را از این سختی ها و مشکلات نجات‌ دهیم، افزود: در همه استانها زنان در کسب و کارهای خرد و حتی کلان پیشرو هستند؛ در برخی استان‌ها ۴۰ درصد و در برخی دیگر در بخش هایی مانند صنایع دستی ۱۰۰ درصد کار بر عهده زنان است.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه ایجاد کار برای زنان چند ویژگی را در خانواده رشد می دهد، افزود: نخست اینکه زن به عنوان محور کارآفرینی خانواده باعث گسترش فرهنگ کار در بین اعضای خانواده می شود و ویژگی دوم نیز به نشاط و سرزندگی که مادر در خانواده ایجاد می کند، مرتبط است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروزه محور قدرت در جهان،  توانمندی های اقتصادی با پشتوانه علمی و عنصر جمعیت است که این موارد با همت زنان به ثمر می نشیند و امیدواریم شاهد بالندگی جامعه با پیشگامی زنان باشیم.

معاون رییس جمهور همچنین با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی های زنان سرپرست خانوار در تهران نیز گفت: این اقدامات باید در سراسر کشور و به ویژه در کلانشهرها بصورت جدی دنبال شود و این نمایشگاه موجب معرفی توانمندی های زنان در کشور می شود.

به گزارش ایرنا، شانزدهمین رویداد «کارآفرینی زنان و تولید ملی» پس از ۲ سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا، با اخذ مجوز از استانداری تهران، از امروز( ۱۲ اسفند) در بوستان گفتگو آغاز به کار کرد.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=2244

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.