• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

  • کد خبر : 5069
زنان دیپلماسی :در تقابل اثبات برتری جایگاه زن در غرب با جایگاه او در جمهوری اسلامی  آنچه مورد غفلت می گیرد ٬ بحث کیفیت در اندیشه است که در غرب و شرق مردان برای زنان نسخه برتری را می نویسند.

به گزارش زنان دیپلماسی، انسیه خزعلی در حساب توییتر خود نوشت: یکی از روزهای هفته زن به نام مقاومت در برابر مردسالاری غربی نامگذاری شده است و این یعنی حفظ هویتی که توانسته وضعیت مطلوب‌تری را برای زن ایرانی در مقایسه با زن غربی رقم بزند.

وی در ادامه، موشن گرافی به توییت خود پیوست کرده و افزود: موشن پیوست بخش کوچکی از روزمره‌های زن ایرانی و آمریکایی است. شکر خدا که زنی ایرانیم.

به گزارش ایسنا، در این موشن گرافی آمارهای ایران و آمریکا در پنج حوزه “ورود دختران به مقطع دبستان”، “زنان زندانی”، “کُرسی های تدریس دانشگاه برای زنان”، “مرخصی زایمان” و “مرگ پس از زایمان” با یکدیگر مقایسه شده است.

«در تقابل اثبات برتری جایگاه زن در غرب با جایگاه او در جمهوری اسلامی  آنچه مورد غفلت می گیرد ٬ بحث کیفیت در اندیشه است که در غرب و شرق مردان برای زنان نسخه برتری را می نویسند.در موارد قید شده در موشن گرافی  آمارهای آمریکا و ایران کمیت حضور زنان در چند حوزه مورد تاکید قرار گرفته که آنهم با جمعیت حدود ۳۲۹ میلیو نفری در ایالات متحده  در برابر هشتاد میلیون در ایران به نظر قیاس درستی نمی باشد . ضمن آنکه کرامت زن و جایگاه او باید در عملی که از اندیشه استخراج می شود ملموس باشد. در جامعه ی که هنوز قتل ناموسی غیر مستقیم مشروعیت داده میشود و مردان در برابر هر اعتراض زنان چه در خانه  چه در محیط اجتماع و چه در محیط کار با یک انگ به ظاهر ناموسی  ورق را به نفع خود بر می گردانند از داشتن کرامت سخن گفتن ٬خود فریبی است. قطعا زنان در این چند دهه دست آوردهای زیادی داشته اند که غالبا بر پایه  خود آگاهی ٬تلاش و مبارزه فردی بوده است و نمی شود خیلی آنرا به حمایت سیستماتیک ربط داد. آگر معاونت محترم امور زنان سری به دادگاه های خانواده می زدند ٬ متوجه می شدند ٬ اینگونه تحلیل ها چگونه مانع از تلاش برای تحقق جایگاه و حفظ واقعی  کرامت زنان  کشور می شود. رسالت تحقق کرامت زنان نه بخاطر تقابل با غرب  بلکه بواسطه وظیفه ایی که بر دوش است باید مد نظر باشد حتی اگر هیچ کشوری  موفق نشود  این جایکاه را برای زنان کشورش محقق کند«

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=5069

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.