• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

درخواست تصویب ۳ روز مرخصی ویژه با حقوق برای زنان

  • کد خبر : 3309
درخواست تصویب ۳ روز مرخصی ویژه با حقوق برای زنان
گروهی از فعالان حقوق زنان در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی، معاون محترم رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و ریاست محترم فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درخواست کرده‌اند تا ٣ روز مرخصی با حقوق برای زنان در زمان عادت ماهانه تصویب شود.

به گزارش زنان دیپلماسی، در متن این نامه که در سایت کارزار منتشر شده، آمده است: «باتوجه به عوامل طبیعتی که خداوند متعال برای زنان آفریده است، همه بانوان در جهان هر ماه ۳ الی ۸ روز عادت ماهیانه می‌شوند که این امر برای آمادگی ماهانه هر زن برای باردار شدن و مادر شدن است. بر کسی پوشیده نیست که علائم عادت ماهانه بسیار دردناک است؛ چه بسا بسیاری از زنان سندروم پیش از قاعدگی دردناکی را در ماه تحمل می‌کنند که آنان را از کار کردن در محیط کار به شدت خسته می کند اما با توجه به شرایط کار چاره ای جز حضور بر سر کار ندارند.
از نهادهای مربوطه تقاضا می‌شود ۳ روز مرخصی با حقوق برای زنان شاغل در دوره عادت ماهیانه در نظر بگیرند، زیرا ۳ روز اول بسیار سخت و طاقت‌فرسا است و زنان در این زمان نیاز به استراحت در خانه دارند.
استراحت نکردن و کار کردن در آن زمان زنان را بسیار خسته و فرسوده می کند.
باتوجه به تابوی عادت ماهانه در ایران، اکثر زنان به علت حیا و عفت، نمیتوانند این امر را با کارفرمای خود مطرح کنند و مرخصی بگیرند،‌ البته حتی اگر بتوانند مرخصی هم بگیرند، به اندازه آن ۳ روز حقوق دریافت نمی‌کنند و فرصت مرخصی استحقاقی خود را نیز از دست می‌دهند. همین موضوع باعث می‌شود که یک زن سرپرست خانوار که نیاز مالی شدیدی هم دارد، حاضر به گرفتن مرخصی نشود زیرا که باید برای خانواده و فرزندان خود کار کند تا پول در بیاورد.
از نهاد های مربوطه تقاضای رسیدگی به این امر را داریم تا زنان نجیب و با عفت سرزمینمان بتوانند این ۳ روز اول عادت ماهانه شان که بسیار سخت است را در فضای امن خانه به سر ببرند و استراحت کنند.»

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=3309

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.