• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
1
معاون رئیس جمهور:

رشته های مهارتی ویژه بانوان در کشور ایجاد می شود

  • کد خبر : 3104
رشته های مهارتی ویژه بانوان در کشور ایجاد می شود
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از امضای تفاهم نامه و قرارداد همکاری با دانشگاه جامع علمی کاربردی برای ارتقا مهارت بانوان خبر داد.

به گزارش زنان دیپلماسی، انسیه خزعلی  در نشست گروه‌های مختلف بانوان آذربایجان غربی در ارومیه اگفت: بر اساس ایک قرارداد و تفاهم نامه دانشگاه جامع علمی کاربردی با ایجاد رشته‌های مهارتی مربوط به بانوان از اول مهر امسال بدون کنکور در این رشته‌ها از بین بانوان علاقه مند دانشجو پذیرش خواهد کرد.

وی با اشاره به موضوع ضرورت افزایش جمعیت کشور به تشکیل ستاد جمعیت اشاره و اضافه کرد: با توجه به امکانات دولت تلاش برای عملیاتی کردن هدف جوانی جمعیت از طریق توسعه اشتغال با ایجاد کارگروه‌های کارآفرینان در استان‌ها و قرارگاه نهضت ملی مسکن در وزارت راه و شهرسازی برای حمایت از جوانان ایجاد شده است.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به اقدامات دولت برای مبارزه با فساد و رانت خواری، جلوگیری از تورم وحشتناک و مردمی کردن یارانه‌ها نقش بانوان را در جهاد روشنگری در جامعه اثرگذار خواند و از مادران خواست با مدیریت صحیح مخارج خانواده و روشنگری در جامعه به پیشبرد اصولی هدف مردمی کردن یارانه‌ها کمک کنند.

وی همچنین با اشاره به بخشی از مشکلات از بانوان از جمله ازدواج اجباری و ترک تحصیل دختران، مرخصی زایمان و خوابگاه دانشجویان متأهل و تعریف جایگاه مشخص برای مادران و نوزادان به منظور ترغیب فرزند آوری گفت: باید با حمایت و پشتیبانی دولت و کمک نهادهای مردمی در این زمینه‌ها تلاش کنیم تا مشکلات را به حداقل برسانیم.

ارتقا توانمندیهای بانوان استان از طریق توسعه گردشگری و ایجاد بازارچه‌های خود اشتعالی، بهره گیری مناسب از اعتبارات تخصیص یافته برای پوشش دختران بازمانده از تحصیل و ضرورت افزایش سرمایه گذاری برای ارتقا سلامت بانوان استان از دیگر تأکیدات معاون رئیس جمهوری بود.

در این نشست نمایندگان اقشار بانوان استان درخواست‌ها و دغدغه‌های حوزه‌ای مختلف را بیان کردند.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=3104

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.