• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

زباله گردی زنان افغانستانی درد تهران پس از فرار از دست طالبان

  • کد خبر : 1619
زباله گردی زنان افغانستانی درد تهران پس از فرار از دست طالبان
زنان و کودکان افغانی که بعد از روی کار آمدن طالبان کشور خود را به مقصد ایران ترک کرده اند، حالا در وضعیت نا مناسب اقتصادی قرار گرفته و ناچارا زباله گردی می کنند.

به گزارش زنان دیپلماسی به نقل از رکنا، با حاکمیت طالبان در افعانستان موجی از مهاجرت به سمت کشور های همسایه صورت گرفت. یکی از دسته افرادی که مهاجرت کردند افرادی مانند ؛ قضات، اساتید دانشگاه ، یعنی افرادی که یا مقامی داشته و یا توان مالی خوبی برای مهاجرت داشتند. قشر دوم نیز افرادی بودند که توان مالی ضعیفی داشته، مانند کارمندان جزء و کارگران ساده و حتی بیکاران و ….

طبق گفته خود مهاجرین افغان حدود ۶۰ درصد جمعیت افغانستان به کشور های همسایه خود پناه بردند. از این رو موج زیادی از این مهاجرین هم به ایران وارد شدند. افرادی که توان مالی مناسبی داشتند اکثرا وارد شهر های بزرگ مانند مشهد و تهران شدند و توانستند با میزان اندوخته ای که داشتند برای خود خانه و امکانات زندگی فراهم آورند. برخی از آنها نیز به صورت موقت مقیم ایران هستند تا بتوانند در اسرع وقت ویزا گرفته و به کشور های اروپایی مهاجرت کنند. این دسته از افرادی که مهاجرت کردند بر خلاف افرادی که جز قشر ضعیف محسوب می شدند ، آسیبی نه به خود و نه به کشوری که به آنجا مهاجرت کرده اند وارد می کنند.

در حال حاضر، شرایط افغانستان در فروپاشی اقتصادی قرار دارد، ویرانی اقتصادی به مرزی رسیده است که طالبان حتی قادر به پرداخت حقوق کارمندها نیست و فقر مطلق افغانستان را فرا گرفته و افراد گشنه و تشنه از افغانستان فرار کرده به عده زیادی به مرز ایران وارد شده اند . برخی از این افراد که وضعیت مالی خوبی هم ندارند وارد ایران شده اند.

حال دیده می شود که زنان و کودکان افغان برای تامین معاش زندگی خود مجبور اند در پسماند کار کنند. این صحنه های تلخ این روز ها در تهران و شهر های بزرگ قابل مشاهده است.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=1619

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.