• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

زنان بیشترین تاوان را در بحران ها از جمله بحران اوکراین می پردازند

  • کد خبر : 2450
زنان بیشترین تاوان را در بحران ها از جمله بحران اوکراین می پردازند
آنتونیوگوترش دبیر کل سازمان ملل :جهان همچنان تحت سلطه مردان است؛ موضوعی که نتیجه هزاران سال مردسالاری است که زنان را کنار می گذارد و از شنیده شدن صدای آنها جلوگیری می کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: سیما باهوس معاون دبیر کل در امور زنان در نشست افتتاحیه کمیسیون وضعیت زنان گفت هر روز که از جنگ می گذرد آسیب بیشتری بر زندگی، امید، آینده زنان و دختران اوکراینی وارد می شود.

وی افزود: حقیقت این است که این جنگ بین دو تولید کننده اصلی نفت و گندم آغاز شده که تهدید امنیت غذایی و دسترسی به خدمات اساسی را در جهان به دنبال دارد و این مساله نیز بیشترین آسیب را بر زنان و دختران وارد خواهد کرد.

مدیر اجرایی بخش زنان سازمان ملل گفت زنانی که سرپرست خانواده هستند، زنان روستایی، دختران جوانی که مدرسه را به دلیل تهیه آب در زمان خشکسالی از دست داده اند و زنانی که نمی توانند به زمین های کشاورزی دسترسی داشته باشند و زنان مسن و آنهایی که از منابع مالی محروم هستند همگی تاوان جنگ و بحران ها را می پردازند.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل گفته جهان همچنان تحت سلطه مردان است؛ موضوعی که نتیجه هزاران سال مردسالاری است که زنان را کنار می گذارد و از شنیده شدن صدای آنها جلوگیری می کند.

گوترش گفت: بحران آب و هوا، آلودگی، بیابان‌زایی و از دست دادن تنوع زیستی به همراه همه‌گیری کووید-۱۹ و تاثیر جنگ اوکراین و سایر درگیری‌ها همه را تحت تاثیر قرار می‌دهد – اما «زنان و دختران با بزرگترین تهدیدها و عمیق‌ترین آسیب‌ها مواجه هستند».

گلادیس آکوستا وارگاس رئیس کمیته رفع تبعیض علیه زنان گفت که جنگ در اوکراین بر غیرنظامیان ، از جمله تعداد زیادی از زنان و کودکان پناهنده که مجبور شده اند عزیزان خود را در خانه بگذارند، تأثیر گذاشته است. او خواستار پایان دادن به خصومت ها و تلاش های صلح شد که مشارکت برابر زنان را تضمین می کند.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=2450

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.