• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
مشاور بانوان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

زنان تضمین‌کننده سلامت خانواده‌ها هستند

  • کد خبر : 331
زنان تضمین‌کننده سلامت خانواده‌ها هستند
مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در امور بانوان و خانواده گفت: زنان تضمین‌کننده سلامت خانواده‌ها هستند و به طور معمول، مدیریت و برنامه‌ریزی سلامت خانواده از واکسیناسیون کودکان گرفته تا تغذیه نوجوانان و کاستن از استرس‌های بزرگ‌ترها و ارایه خدمات به سالمندان را بر عهده دارند.

دکتر «پرستو عباسپور» روز سه‌شنبه به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان ا افزود: همچنین بخش سلامت تغذیه، از مزرعه تا سفره، نیز معمولا عرصه تصمیم گیری بانوان است بنابراین می توان گفت زنان تضمین کننده سلامت خانواده ها هستند.
وی شعار هفته ملی سلامت بانوان را «زنان، مدیریت سلامت و مهارکرونا» عنوان کرد و گفت: این مهم در سال جاری که پاندمی کووید ۱۹ برجامعه حاکم بوده و سلامت را در ابعاد مختلف تحت تاثیر قرار داده از اهمیت بیشتری برخوردار است.
مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در امور بانوان و خانواده افزود: بنابراین توجه به ارتقا سطح سلامت بانوان می تواند جامعه را در راستای هدف اصلی تامین سلامت خانواده ها یاری کند.
وی اظهار داشت: زنان پایه های اصلی خانواده و محور اساسی سلامت، رشد، پویایی و اعتلای خانواده و جامعه هستند، از این رو لازم است نگاه ویژه ای به سلامت آنها داشته باشیم البته به تعریف who (سازمان جهانی بهداشت) سلامت به معنی برخورداری از رفاه کامل جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است لذا لازم است توجه به سلامت زنان در ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد.
عباسپور تاکید کرد: زنان چه به عنوان ارایه کننده خدمات بهداشتی و چه به عنوان گیرندگان خدمات، باید در برنامه ریزی ها در نظر گرفته شوند و از وظایف اصلی دولت هاست که این شرایط را فراهم کنند.
وی اضافه کرد: دفتر امور بانوان و خانواده دانشگاه در راستای دانش افزایی و ارتقای سطح سواد سلامت بانوان شاغل در دانشگاه اقدام به طراحی و برنامه ریزی دوره های آموزشی کرده که با همکاری مدیریت توسعه و تحول اداری از طریق سامانه آموزش مداوم پرسنلی و با امتیاز بازآموزی به صورت مستمر از تابستان سال جاری در حال اجرا است و تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.
روزشمار هفته ملی سلامت بانوان ایران در سال جاری عبارتند از؛ روز شنبه ۲۴ مهرماه «زنان، مدیریت اطلاعات و ارتقای سواد سلامت در بحران کرونا»، یکشنبه «زنان، مدیریت سلامت روان خود و خانواده در بحران کرونا»، دوشنبه «زنان و مدیریت زندگی سالم در بحران کرونا»، سه شنبه «زنان و سلامت اجتماعی در بحران کرونا»، چهارشنبه «زنان و سلامت باروری در بحران کرونا» پنجشنبه «زنان و واکسیناسیون بیماری کووید۱۹» و روز جمعه «زنان و مدیریت سلامت خانواده».
نیمی از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه را بانوان تشکیل می دهند.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=331

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.