• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

زنان در عربستان راهبر قطار می شوند

  • کد خبر : 4929
زنان در عربستان راهبر قطار می شوند
منابع سعودی از روند تکمیل برنامه آموزشی راهبری قطار از سوی زنان عربستانی خبر دادند.

به گزارش زنان دیپلماسی، پایگاه خبری ارم نیوز گزارش داد: ۳۲زن عربستانی برای تکمیل برنامه آموزشی راهبری قطار آماده می شوند تا به نخستین گروه از زنان در این کشور تبدیل شوند که هدایت قطار سریع السیر ارتباطی بین مکه و مدینه را برعهده می گیرند که حجاج و عمره گذاران بیشترین استفاده کننده از خدمات آن هستند.

راه آهن عربستان سعودی روز گذشته کلیپی از تعدادی از این کارآموزان زن را منتشر کرد که در مورد تجربه منحصر به فرد خود در یادگیری راهبری قطار سخن می گویند.

زنان در عربستان راهبر قطار می شوند

بشار بن خالد المالک رئیس اجرایی راه آهن عربستان در توییتر نوشت: آماده کردن اولین گروه از راهبران زن قطار سریع السیر حرمین مایه افتخار ما و تاییدی بر اعتماد بزرگ به زنان و نقش مهمی است که زنان عربستان در فرایند توسعه و مشارکت در تحقق اهداف چشم انداز ۲۰۳۰ ایفا می کنند.

ارم نیوز گزارش داد: اطلاعیه استخدام زنان به عنوان راهبر قطار در عربستان فوریه گذشته صورت گرفت که با استقبال گسترده زنان همراه بود و حدود ۳۰ هزار زن جوان برای به دست آوردن ۳۲ شغل راهبری قطار ثبت نام کردند. این ۳۲ کارآموز در حال گذراندن یک برنامه آموزشی یکساله در شهر جده هستند و در طول آن حقوق چهار هزار ریال سعودی به آنها داده می شود که به محض آغاز به کار رسمی دوبرابر می شود.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=4929

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.