• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
1

سازمان بین المللی کار: دستمزد زنان ۲۰ سال تغییر نکرده است!

  • کد خبر : 5554
سازمان بین المللی کار: دستمزد زنان ۲۰ سال تغییر نکرده است!
سازمان بین‌المللی کار گفت: عدم تعادل جنسیتی در دسترسی به شغل و شرایط کار بیشتر از آن چیزی است که قبلاً تصور می‌شد.

گزارش جدید سازمان بین‌المللی کار نشان می‌دهد که زنان علاوه بر دریافت دستمزد کمتر، برای یافتن کار نسبت به مردان با مشکلات بیشتری مواجه هستند.

سازمان بین‌المللی کار اعلام کرد که شکاف شغلی برای زنان، واقعیتی سخت و مخرب در بازار کار جهانی است اما در کشورهای در حال توسعه نگران‌کننده است. تقریباً یک زن از هر چهار زن در سراسر جهان قادر به یافتن شغل نیست، در حالی که این رقم در مردان ۱۶.۶ درصد است.

آژانس سازمان ملل‌متحد اعلام کرد که ۱۵ درصد از زنان سن کار در سراسر جهان مایل به کار کردن هستند اما شغلی ندارند، در حالی که این رقم در مردان ۱۰.۵ درصد است و سطح بیکاری برای هر دو جنس بسیار مشابه است. مسئولیت‌های شخصی و خانوادگی از جمله دلایلی است که زنان در جستجوی کار به طور نامتناسبی تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند. این فعالیت‌ها نه تنها می‌تواند مانع از اشتغال آنها شود، بلکه از جستجوی فعال برای کار یا در دسترس‌ بودن برای کار در کوتاه‌مدت نیز جلوگیری می‌کند.

سازمان بین‌المللی کار با تأکید بر اینکه شکاف جنسیتی مشاغل بین سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۲۲ تقریباً بدون تغییر باقی مانده است. در سطح جهانی، به ازای هر دلار درآمد نیروی کار مردان، زنان تنها ۵۱ سنت درآمد داشتند.

تفاوت‌های قابل‌توجهی بین مناطق وجود دارد؛ به‌طوری‌که کشورهای با درآمد کم و متوسط پایین‌تر، نابرابری جنسیتی بسیار بدتری را در درآمد مشاهده می‌کنند و زنان به ترتیب ۳۳ سنت و ۲۹ سنت بر دلار درآمد دارند و در کشورهای با درآمد بالا و درآمد متوسط بالا، درآمد نسبی نیروی کار زنان به ترتیب به ۵۸ و ۵۶ سنت به ازای هر دلاری است که مردان به دست می‌آورند.

بر اساس گزارش ویفروم، سازمان بین‌المللی کار گفت: عدم تعادل جنسیتی در دسترسی به شغل و شرایط کار بیشتر از آن چیزی است که قبلاً تصور می‌شد.

طبق اعلام آژانس کار سازمان ملل، نرخ بیکاری جهانی در سال ۲۰۲۲ به ۵.۸ درصد رسید که کمتر از میانگین نرخ‌های دو دهه قبل از همه‌گیری بود و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۳ در این سطح باقی بماند.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=5554

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.