• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

شورا و کمسیاریای عالی حقوق بشر در هفته اخیر

  • کد خبر : 920
شورا و کمسیاریای عالی حقوق بشر در هفته اخیر
«کمیته ضد شکنجه سازمان ملل متحد» در ۸ اکتبر هفتاد و دومین نشست خود را افتتاح کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری زنان دیپلماسی، «جمعی از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد» در ۸ اکتبر از سنگاپور درخواست کردند تا اعدام یک فرد تبعه مالزی را که دارای معلولیت های روانی اجتماعی است، به طور قطعی متوقف کند.
«کمیته سازمان ملل متحد علیه شکنجه» نشست آتی خود را از ۸ نوامبر تا ۳ دسامبر برگزار خواهد کرد تا طی آن وضعیت کشورهای سوئد، قرقیزستان، نیجریه، لیتوانی، صربستان و بولیوی را بررسی کند.
«کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد علیه شکنجه» در ۵ نوامبر یکصد و سی و سومین نشست خود را پس از تصویب مشاهدات نهایی خود در مورد گزارش کشورهای آلمان، بوتسوانا، ارمنستان و اوکراین، به پایان رساند.
«دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر» در اظهارات ۹ نوامبر و در پایان سفر شش روزه خود به مالی اظهار داشت که باید فوراً به وضعیت رو به وخامت امنیتی در این کشور با رویکردی جامع پرداخته شود تا مصونیت از مجازات و حقوق بشر مورد توجه قرار گیرد.
«جمعی از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد» در ۱۰ نوامبر اخراج دسته جمعی اخیر مهاجران و پناهجویان توسط تونس را محکوم کردند و آن ها را در معرض نژادپرستی وحشیانه و اخراج خودسرانه در شرایط خطرناک در لیبی، خواندند.
«کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد» در ۱۰ نوامبر از اینکه تعداد زیادی از مهاجران و پناهندگان همچنان در شرایط ناامیدکننده ای در دمای نزدیک به صفر در مرز بلاروس و لهستان به سر می برند، ابراز نگرانی کرد.
«جمعی از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد» در ۱۰ نوامبر نسبت به افزایش خشونت های هرک نشینان اسرائیلی علیه فلسطینیان در سرزمین های اشغالی فلسطین ابراز نگرانی کردند.
«کمیته حقوق زنان سازمان ملل متحد» در ۱۱ نوامبر اظهار داشت که ناکامی گرجستان در تحقیق و پیگرد خشونت مبتنی بر جنسیت علیه زنی که توسط اعضای خانواده در جلوی فرزندان خردسالش به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، به مرگ او کمک کرده است.
«کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد» در ۱۱ نوامبر یافته های خود را در مورد کشورهای آلمان، اوکراین، ارمنستان و بوتسوانا، منتشر کرد.
«کمیته رفع تبعیض نژادی سازمان ملل متحد» نشست آتی خود را از ۱۵ نوامبر تا ۳ دسامبر برگزار خواهد کرد تا طی آن وضعیت کشورهای شیلی، دانمارک، سنگاپور، سوئیس و تایلند را بررسی کند.
«سخنگوی کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد» در ۱۲ نوامبر از حوادث اخیر روی داده در پایتخت صربستان، جایی که پلیس برای محافظت از نقاشی دیواری یک جنایتکار جنگی بر روی ساختمانی در مرکز شهر وارد عمل شد و نیز وضعیت نگران کننده در شمال شرقی جمهوری دموکراتیک کنگو ابراز نگرانی کرد. وی همچنین از رهبران نظامی سودان خواست تا اطمینان حاصل کنند که حقوق مردم سودان برای آزادی بیان و اجتماعات مسالمت‌آمیز به طور کامل رعایت می‌شود.
«گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد فقر شدید و حقوق بشر» در ۱۲ نوامبر اظهار داشت که تخریب پول ملی توسط مقامات لبنانی، بن بست سیاسی و تقویت نابرابری های طولانی مدت، این کشور را در فقر شدید فرو برده است.
«سخنگوی کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد» در ۱۲ نوامبر محکومیت شدید یک روزنامه‌نگار توسط دادگاه نظامی در میانمار را یک محاکمه غیرعادلانه و غیرعلنی دانست که از وضعیت اسفبار گسترده‌تر روزنامه‌نگاران در این کشور از زمان کودتای نظامی ۱ فوریه تاکنون سخن می گوید.
«کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد» در ۱۲ نوامبر به دنبال درخواست شورای حقوق بشر فردی را به عنوان کارشناس حقوق بشر در سودان منصوب کرد.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=920

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.