• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

ظرفیت‌های عظیم بانوان؛ حلال بسیاری از مسائل جهان اسلام

  • کد خبر : 4825
ظرفیت‌های عظیم بانوان؛ حلال بسیاری از مسائل جهان اسلام
حجت الاسلام غلامی با اشاره به اثرگذاری زنان در طول تاریخ تشیع گفت: ظرفیت بانوان، ظرفیت‌هایی در تراز تمدنی است که می‌تواند حلال بسیاری از مسائل جهان اسلام باشد.

به گزارش زنان دیپلماسی، حجت الاسلام رضا غلامی قائم مقام بنیاد هدایت امروز و در جلسه شورای راهیاری که با حضور راهیاران شبکه شریکة الامام برگزار شد، پیرامون موضوع جهاد تبیین به ایراد سخنرانی پرداخت و به توصیه رهبری مبنی بر تشکیل حلقه‌های میانی اشاره کرد و گفت: در جهاد تبیین یکی از نیازمندی‌ها و اولویت‌های مهم ما طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، تشکیل حلقه‌های میانی است که اگر این حلقه‌ها پیش‌تر شکل گرفته بود و از این بیان رهبری غفلت نشده بود، امروز یک شبکه همدل پشت هم قرار می‌گرفتند و بار را به دوش می‌کشیدند و کسی در میدان جهاد تبیین احساس تنهایی نمی‌کرد و خود را تنها نمی‌دید.

حجت الاسلام غلامی خاطرنشان کرد: وقتی تعدادی با هم، باوری را فریاد می‌زنند، این هم صدا بودن خودش قوت قلبی است و عزم افراد را برای فعالیت جدی در این عرصه راسخ‌تر خواهد کرد.
وی به تعبیر رهبر معظم انقلاب از حلقه‌های میانی نیز اشاره و عنوان کرد: منظور ایشان از حلقه‌های میانی، مجموعه‌های مردمی است که شناخت دقیق صحنه و آگاهی به مسائل و مشکلات، لازمه شکل گیری این حلقه‌ها می‌باشد.

قائم مقام بنیاد هدایت همچنین اظهار داشت: غفلت در شرایط کرونایی موجب شد زیر پوست محلات اتفاقاتی رقم بخورد و دشمن خانواده‌ها را درگیر جنگ شناختی کند که نتیجه آن، بازی ناخواسته برخی از مردم در زمین دشمن شد.

وی جهت ورود به جهاد تبیین، شناخت ظرفیت‌های محله را از دیگر نیازمندی‌ها دانست و گفت: برای جهاد تبیین هرکس باید در مقیاس محلی و در حوزه اثر خود و متناسب با توانمندی‌هایش و ظرفیت‌های موجود اقدامی را انجام دهد؛ چراکه این خرد کردن مسائل و وظایف و مشخص کردن جامعه هدف باعث امیدواری بیشتر افراد به توانایی خود برای حل این مسائل می‌شود.

ظرفیت زنان و اثرگذاری آنان در جامعه

حجت الاسلام غلامی جهت گیری تمدنی را دیگر مسئله مورد تأکید رهبری عنوان کرد و بیان داشت: ایشان اشاره کردند که با نگاه تمدنی به حل مسائل بپردازیم، اکنون مسئله حجاب تنها مقدمه‌ای است برای از بین بردن نظام که اگر بخواهید اولویت خود را فقط در حل مسئله حجاب ببینید و برای حل آن برنامه ریزی کنید از مسئله اصلی غافل خواهید شد، اما اگر با سرچشمه آلودگی‌ها مبارزه شود، مسائل خردی همچون مسئله حجاب نیز ذیل آن حل خواهد شد.

وی همچنین به ظرفیت زنان و اثرگذاری آنان در جامعه اشاره کرد و گفت: در مسئله زن باید سرمایه گذاری‌هایی جدی انجام شود؛ چراکه تجربه تاریخ تشیع اثرگذاری زنان را ثابت کرده و حال دشمن از همین ظرفیت موجود بر علیه خود ما در حال استفاده است.

قائم مقام بنیاد هدایت با اشاره به برگزاری مهرواره بانور بیان کرد: در این مهرواره اهمیت مسئله بانوان ثابت شد و مشخص شد چه ظرفیت عظیمی در این حوزه وجود دارد، ضمن اینکه این ظرفیت بسیار فراتر از مقداری است که در مهرواره دیده شده است و هنوز به آن عددهای قابل توجه دست نیافته‌ایم، ظرفیت بانوان ظرفیت‌هایی در تراز تمدنی است که می‌تواند حلال بسیاری از مسائل جهان اسلام باشد.

وی با بیان اینکه در جهاد تبیین مسائلی وجود دارد که جنس آنان زنانه است، اعلام داشت: ماهیت مسائلی همچون تربیت، سبک زندگی اسلامی، تغذیه، حجاب و بسیاری از مسائل دیگر زنانه است و با ورود زنان و شبکه شدن آنان حل خواهد شد.

حجت الاسلام غلامی در بخش دیگری از سخنان خود، به دیگر مسئله مهم جامعه که مسائل نوجوانان و جوانان است، اشاره و بیان کرد: کمرنگ شدن فعالیت‌های اجتماعی نوجوانان امروزی موجب شده تا آن‌ها برای پرکردن اوقات خود، به فضای مجازی روی آورند که اگر تلاش شود این قشر اوقات فراغتش را صرف ارتباطات اجتماعی کند، این کار می‌تواند برکات زیادی به دنبال داشته باشد. این ارتباطات انسانی و احیا و تقویت آن موجب می‌شود که بچه‌ها کمتر درگیر بحران‌های موجود شوند.

قائم مقام بنیاد هدایت با بیان اینکه دشمن روی نوجوانان ما سرمایه گذاری کرده است، گفت: یکی از راهکارهای مهم خلاصی از این حربه دشمنان، تقویت پیوند انسانی و اجتماعی خانواده‌هاست تا بچه‌ها در این پیوندها رشد کنند و تربیت شوند.

وی بر درک شدن نوجوانان و شناخت ظرفیت‌های آنان تأکید کرد و این را لازمه پای کار آوردن آنان در حل مسائل اجتماعی و تمدن اسلامی دانست.

حجت الاسلام غلامی همچنین اهمیت و مزایای کار جمعی را برشمرد و تصریح کرد: کار جمعی مورد طمع دشمن و شیطان بوده است و دشمن همواره با شکل‌گیری جمع‌های ایمانی مشکل داشته است، اما باید خود را از وسوسه‌های شیطان و حربه‌های دشمن برای ممانعت از کار جمعی دور کرد و به کار جمعی و عمیق‌تر کردن پیوندهای میان خود و اعضای جمع روی آورد.

وی رسانه را جدی‌ترین ابزار دشمن خواند و خاطرنشان کرد: اکنون دشمن با ابزار رسانه در حال پیشبرد اهداف خود می‌باشد که اگر ابزار رسانه را خوب نشناسیم، نمی‌توانیم با دشمنان تقابلی جدی داشته باشیم.

حجت الاسلام غلامی در پایان بر جدی گرفتن عنصر رسانه تأکید کرد و گفت: سواد رسانه‌ای لازمه تقابل با دشمنان است و گام بزرگ‌تر این است که پس از شناخت رسانه، تبدیل به یک کنشگر رسانه‌ای شویم و با استفاده از ابزار رسانه به مقابله با حربه‌های دشمنان بپردازیم.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=4825

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.