• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

قاسم‌پور: برای استمرار هدف انقلاب در موضوع زنان نیازمند شفاف سازی الگوی سوم هستیم

  • کد خبر : 2053
قاسم‌پور: برای استمرار هدف انقلاب در موضوع زنان نیازمند شفاف سازی الگوی سوم هستیم
‌رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: برای استمرار هدف انقلاب در موضوع زنان بیش از پیش نیازمند شفاف سازی راه سوم و الگوی سوم هستیم.

به گزارش زنان دیپلماسی، فاطمه قاسم‌پور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

« یکی از کلیدواژه‌های مهم بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان شرقی، استمرار حرکت انقلابی است. ایشان فرمودند: «استمرار حرکت انقلابی یعنی این‌که ما هدف‌های انقلاب را در نظر داشته باشیم، در مد نظر قرار بدهیم و همه‌ نیازهای امروز و فردا، نیازهای اکنون و آینده را که ما را به آن هدف‌ها می‌رساند، در نظر بگیریم و این نیازها را به هر شکلی که می‌توانیم تأمین کنیم…»

‌بر همگان روشن است که انقلاب اسلامی راه سومی را پیش روی زنان قرار داد؛ راهی که ویژگی‌هایش توسط بنیان‌گذار انقلاب اسلامی بازگو شده و در ادامه، در بزنگاه‌های مختلف، رهبر انقلاب نیز ویژگی‌های این مسیر را بیان داشته‌اند؛ کرامت و ارزشمندی زن، تأکید بر ایفای نقش‌های مادری و همسری زنان، در کنار توجه به اثرگذاری سیاسی و اجتماعی ایشان، تلاش برای خروج زنان از وضعیت شی انگارانه سرمایه‌داری و مردسالاری و بازگشت به ارزش‌های اصیل انسانی و اسلامی در روابط میان زن و مرد، به‌رسمیت شناختن شخصیتی مستقل برای زنان فارغ از نقش‌های مختلف آن‌ها و توجه به مسؤولیت زنان در قبال نظام اسلامی، از جمله دال‌های مورد توجه گفتمان انقلاب اسلامی است که از همان ابتدای انقلاب تاکنون توسط بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب بر آن‌ها تأکید شده و در طی زمان چهل و اندی سال پس از انقلاب اسلامی موجب گردیده ظرفیت‌های زنان ایرانی فعال شود و طرحی نو در زندگی زن ایرانی انداخته شود.

‌حال برای استمرار هدف انقلاب در موضوع زنان بیش از پیش نیازمند شفاف سازی راه سوم و الگوی سوم هستیم. آیا تاکنون توانسته‌ایم بر مبنای این کلیدواژه‌ها نیازهای کنونی و آتی را شناسایی و تعریف برنامه کنیم؟ به نظر می‌رسد پاسخ به این سؤال و گفت‌وگو درباره آن‌ بیش از پیش گویای ابهام‌های موجود باشد. آن‌چه اتفاق افتاده این است که در طی این سال‌ها، دال‌های گفتمان انقلاب اسلامی توسط کارشناسان و متخصصین حوزه زنان، پردازش و تبدیل به نظریه‌ای منسجم به عنوان نظریه انقلاب اسلامی درباره زن نشده است. رفع این خلأ در سومین نشست اندیشه‌های راهبردی که در موضوع زن و در محضر رهبر انقلاب نیز برگزار شد، توسط ایشان مورد تأکید قرار گرفت. این فقدان نظریه تبعاتی برای جامعه زنان و کنشگران این فضا داشته است؛ سیاست‌زده‌شدن عرصه مسائل زنان، شکاف‌های متقاطع و متعدد خط‌مشی‌گذاری و اجرای خط‌مشی‌ها، بی‌تصمیمی در برخی چالش‌های ایجادشده، و در یک کلام «عدم شفافیت اهداف انقلاب اسلامی در عرصه زنان» به سبب این فقدان است.

به نظر می‌رسد آنچه در گام دوم و در مسیر استمرار حرکت انقلابی در عرصه مسائل زنان باید مورد توجه دلسوزان و اندیشمندان این عرصه قرار گیرد طرح این چالش و گفت‌وگو درباره آن است؛ اندیشمندان عرصه مسائل زنان مبتنی بر گفتمان انقلاب، دغدغه مندانه درباره این چالش به مباحثه بپردازند. از مجرای این مباحثات است که می‌توان امیدوار بود الگوی نظریه مدنظر متولد شود؛ الگویی که پیشتر مبانی آن در رهنمودها و سخنان رهبران انقلاب اسلامی آمده است.»

به گزارش ایسنا، رهبر انقلاب اسلامی صبح روز پنج‌شنبه (۲۸ بهمن‌ماه) در ارتباط تصویری با جمعی از مردم آذربایجان، ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ را روز درخشش تبریز دانستند و با تأکید بر اینکه حرکت و ابتکار مردم تبریز در این روز موجب شکل‌گیری سنتِ چهلم‌گیری و استمرار مبارزه ملت و ثمردهی انقلاب شد، افزودند: این انقلاب با تفنگ و سیاسی کاری و حزب‌بازی به پیروزی نرسید بلکه عامل اصلی پیروزی انقلاب حضور میدانی مردم بود و مردم تبریز با ابتکار خود پایه‌گذار استمرار این حرکت میدانی شدند.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=2053

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.