• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
در واکنش به توصیه «ازدواج بین المللی»؛

قاسم پور: حفظ منزلت زنان و دختران را بر خود واجب می دانیم

  • کد خبر : 3407
قاسم پور: حفظ منزلت زنان و دختران را بر خود واجب می دانیم
رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در واکنش به توصیه بانکی پور نماینده اصفهان برای «ازدواج بین المللی» گفت که به تمام زنان و دختران و مردان غیور سرزمین خود اعلام می‌کنم که حفظ شأن و منزلت آنها را بر خود واجب می‌دانیم و در این مسیر گام برمی‌داریم.

به گزارش زنان دیپلماسی، فاطمه قاسم پور در جلسه علنی (یکشنبه) در تذکری گفت: با توجه به تصویب قانون جوانی جمعیت، امروز نظارت بر اجرای این قانون بر همگان و نمایندگان و البته هیأت رئیسه مجلس واجب است و باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این به نمایندگی از همکارانم در فراکسیون زنان و خانواده توضحیاتی را باید ارائه کنم؛ ما همه معتقدیم باید مسیر ازدواج جوانان تسهیل شود اما نه با هر راهکار و نه با هر بیانی. اظهارنظرهای هیجانی و غیرکارشناسی که افکارعمومی را جریحه‌دار می‌کند نه تنها نظر کلیت مجلس نیست بلکه اعلام می‌کنیم ارائه راهکارهایی مبتنی بر حفظ کرامت جامعه زنان و نگاه همه جانبه برای ارائه راهبردها و سیاست‌های مبتنی بر آموزه‌های دینی و ارزش‌های جامعه ایرانی رویکرد این مجلس بوده و هست. مجلس علاوه بر قانونگذاری در حوزه جوانی جمعیت، اصلاح قانون تسهیل ازدواج، اصلاح قانون حمایت از خانواده و لایحه حمایت زنان در برابر خشونت را با جلب نظر نخبگان پیگیری می‌کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: نباید با یکسری اظهارنظرها جامعه را ملتهب کرده و جامعه زنان را که کریمانه به دنبال احقاق حقوقشان هستند ملتهب کنیم، این کار در شأن مجلس نیست؛ از این تریبون به تمام زنان و دختران و مردان غیور سرزمین خود اعلام می‌کنم که حفظ شأن و منزلت آنها را بر خود واجب می‌دانیم و در این مسیر گام برمی‌داریم.

در پاسخ به این تذکر عبدالرضا مصری رئیس جلسه گفت: بنا و وظیفه ذاتی مجلس دفاع و حمایت و صیانت از مصوبات مجلس شورای اسلامی است لذا از آنچه که در مجلس تصویب شده صیانت می‌کنیم تا مر قانون اجرا شود.

وی ادامه داد: بعضی از همکاران اظهارنظرهایی بیان می کنند که نظرات خودشان است. ممکن است هر کدام از نمایندگان نظرات شخصی داشته باشند اما در نهایت آنچه که قانون است، اجرا خواهد شد.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=3407

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.