• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

قونیه آوردگاهی تلخ برای پرافتخارترین جودوکار ایران

  • کد خبر : 4068
قونیه آوردگاهی تلخ برای پرافتخارترین جودوکار ایران

به گزارش خبرنگار زنان دیپلماسی در دومین روز رقابت‌های جودو بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در شهر قونیه کشور ترکیه، هفت نماینده ایران در ۲ بخش زنان و مردان روی تاتامی رفتند که موفقیت و مدالی حاصل نشد تا تیم ایران در بخش انفرادی، دست خالی بماند. “مریم بربط” جودوکار همدانی و شانس اصلی کسب مدال […]

به گزارش خبرنگار زنان دیپلماسی در دومین روز رقابت‌های جودو بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در شهر قونیه کشور ترکیه، هفت نماینده ایران در ۲ بخش زنان و مردان روی تاتامی رفتند که موفقیت و مدالی حاصل نشد تا تیم ایران در بخش انفرادی، دست خالی بماند.

“مریم بربط” جودوکار همدانی و شانس اصلی کسب مدال تیم ملی جودو بانوان در این مسابقات نتوانست به موفقیت برسد و با وجود اینکه فرصت رسیدن به نشان برنز را داشت به این مهم دست نیافت.

بربط شروع طوفانی در وزن منفی ۷۰ کیلوگرم این رقابت‌ها داشت و در نخستین مسابقه با نمایشی جذاب و دیدنی نماینده سنگال را در یک دقیقه و ۵۳ ثانیه ایپون کرد که حاضران در سالن به خاطر نمایش زیبا، او را تشویق کردند.

در ادامه مبارزات زیبا و جذاب بربط، او به مصاف “بیامی” جودکار کشور کامرون رفت و دومین ایپون را مقابل حریف خود رقم زد.

بربط که مدال نقره مسابقات جوانان آسیا را دارد، در سومین مسابقه و ماقبل فینال به مصاف حریفی از کشور ازبکستان رفت و پس از واگذاری این دیدار مقابل حریف خود به جدول شانس مجدد راه یافت.

وی برای رسیدن به مدال برنز به مصاف نظرووا از ازبکستان رفت و مقابل این جودوکا که مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا را دارد؛ شکست خورد و به مدال برنز نرسید.

به گزارش زنان دیپلماسی مریم بربط بانوی جودوکار همدانی مردادماه سال ۱۳۹۸ با کسب مدال نقره قهرمانی جوانان آسیا و اقیانوسیه، تاریخ ساز شد.

این بانوی افتخارآفرین وزن منفی ۷۰ کیلوگرم تیم ملی کشورمان با کسب مدال نقره رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۹، اولین بانوی جودوکار ایرانی بود که در رقابت‌های جوانان به مدال نقره رسید.

بربط در این وزن تاریخ‌سازی کرد و اولین بانوی فینالیست تاریخ جودوی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا شد.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=4068
  • ارسال توسط :
  • دیدگاه‌ها برای قونیه آوردگاهی تلخ برای پرافتخارترین جودوکار ایران بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.