• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
7

مترو گردی و نظر بانوان با برخوردهای به نام حجاب

  • کد خبر : 3715
مترو گردی و نظر بانوان با برخوردهای به نام حجاب
ببخشید حجاب فقط برای زن است٬ یا اینکه قران اول به مردها می گه چشم چران نباشند ٬ کجا یاد داده دشده که مردان باید نگاهشان به زنان را سلامت کنند ؟

خبر نگار زنان دیپلماسی سری به مترو زد تا در یک گپ میدانی پای صحبت آنانی  که امروز در متن جریانات اجتماعی و به عبارتی سیاسی  هستند ٬بنشیند:

دانشجوی شیمی: مردم را بیشتر جری می کنند. در شرایطی که تورم دقیقه ای اعصاب برای هیچ کس نگذاشته ٬ این رفتارها زمینه اعتماد به آن ور آبی ها را ایجاد می کند! 

بغل دستش دانشجوی حقوق است: دقیقا درست میگه ٬ هر چه اعتماد به داخل کم شود ٬ تاثیر آنوری ها بیشتر میشه! صدای زنان و مردان دستفروش موزیک متن گفتگوی ماست .

یک خانم  مسن سنتی که  بیرون  بودن موهای سفیدش حاکی از پوشش سنتی او دارد ٬ وسط حرف دخترها می آید: کار خودشان است تا ما حواسمان پرت شود . اجاره خانه ٬ قسط ها و جیب خالی ما مهم تر است یا اینکه کی چی پوشیده؟

دختر دیگری وارد بحث می شود و حالا در این قسمت از واگن همه سرها بطرف ماست و همه با هیجان سروپا گوش هستند٬ می گوید دانشجوی زبان است٬  بلند قد و کاملا ساده ٬ اما شاید از منظر قانون حجاب ٬ او نیز ناقض قانون باشد ٬ چرا که در عین سادگی ٬ موهایش بیرون است  ٬ بلوزی بلند بالاتر از زانو با یک شلوار جین بر تن دارد  و یک شال ساده روی سر دارد  ٬ و بدون هر گونه آرایش در چهره ٬ در واقع هر چند نفر که صحبت کردند همین گونه بودند ٬ دانشجوی زبان ادامه می دهد اگر طالب شنیدن حقیقت هستید به سایت… مراجعه کنید تا ببینید چه خبر است. می پرسم ٬چگونه متوجه شدی که آنها تمام حقیقت را میگن؟ پاسخ می دهد به آن سایت مراحعه کنید خودتان متوجه می شوید که همه چیز سیاسی است و اینها همه با هم  ٬ این صحنه ها را برنامه ریزی می کنند تا موضاعات اصلی مثل مشکلات اقتصادی در حاشیه قرار بگیرد .

خانمی با روسری گلدار متوسط که کاملا موهایش را پوشانده و کمی آرایش در چهره دارد به جمع می پیوندد ٬ عزیزم دین ما به ما معیار داده ٬ و ما باید با معیارهای دینی که برای ما اصل است حقیقت را پیدا کنیم ٬ یعنی برای صحت وسقم یک خبر حتما باید بدنیال منبع خبر و نیت آن منبع هم باشیم. دخترک نگاهی به سمت آن خانم می اندازد و با سر حرف اورا تایید میکند و می گوید برای همین میگم ٬ همه چیز سیاسی است.

آن خانم پاسخ می دهد : در هر صورت نباید ساده انگارانه هر چیزی را پذیرفت و لازم است اخبار را با هم مقایسه کنیم تا بتوانیم حقیقت را پیدا کنیم.

خانم دیگری  که کاملا پوشیده است  و ماسک مشکی  بر روی مقنعه مشکی دارد ٬  به میدان می آید و می گوید : در هر صورت موضوع حجاب قانون مملکت است و قانون باید رعایت شود٬ صدای دسته جمعی هر چند نفر ؛ حالا همه چیز درست است و فقط بی قانونی در اینجا وجود دارد؟ آن خانم پاسخ می دهد ٬ بی قانونی در امور دیگر نباید مانع از رعایت قانون در این امر شود٬ حجاب ضامن خانواده و سلامت جوانان است.

ببخشید حجاب فقط برای زن است٬ یا اینکه قران اول به مردها می گه چشم چران نباشند ٬ کجا یاد داده دشده که مردان باید نگاهشان به زنان را سلامت کنند ؟قرآن که اول به مردها می گه٬ولی شماها فقط تمرکز روی زنان دارید. مگه من الان چمه ؟ آنچه اعتقاد شماست ٬ اعتقاد من نیست٬ برای من در همین حد یعنی احترام به قانونی که مطلقا قبول ندارم!

جملات  آخر را خانمی بر زبان  آورد که از نظر خودش با شال نصفه که تمام موهای بورش بیرون بود و آرایش کامل ملایمی نیز بر چهره داشت ٬بسیار متعجب بود از اینکه او را ناقض قانون بخوانند ویا تحت تاثیر آنطرفی ها و بعد هم در حالیکه برای پیاده شدن در ایستگاه مورد نظرش از روی صندلی بلند می شد ٬ گفت خیلی دلم می خواد من را بگیرن تا با باهاشون  حرف بزنم٬ و بگم این چه نگاهی که به ما دارید؟! و جمله پایانی آنروز را دختری گفت که در تمام مدت با سکوت کامل ما را نگاه می کرد:

واقعیت این است که نگاه افراد به یک موضوع در دایره فرهنگ های متفاوت خانوادگی و محیط پیرامونی تعریف می شود ٬من در خانواده ای بزرگ شده ام که مطلقا با این نوع نگاه به حجاب برای زنان بیگانه هستم.

 

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=3715

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.