• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
دری نجف آبادی

محروم کردن زنان از تحصیل، ظلم آشکار و مصداق بازگشت به دوران جاهلیت است

  • کد خبر : 4897
محروم کردن زنان از تحصیل، ظلم آشکار و مصداق بازگشت به دوران جاهلیت است
امام جمعه اراک گفت: محروم کردن زنان از تحصیل، ظلم آشکار و اقدامی برای بازگشت به دوران جاهلیت است. آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نهم دیماه ۱۴۰۱ در نماز عبادی سیاسی جمعه اراک با تاکید بر اینکه تقوا رمز موفقیت و کلید سعادت ماست و باید بدون استثنا بر مدار تقوا عمل کنیم، اظهار کرد: قطعا با تقوا می توان با ثبات بیشتری در مقابل نقشه های شیطانی دشمنان ایستاد.

دری نجف آبادی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) گفت: حضرت فاطمه(س) تا همیشه اسوه و چراغ راه است و از امروز نیز برای ولادت این حضرت آماده می شویم. جامعه و مادران ما نیازمند الگو و اسوه هستند و حضرت فاطمه بهترین اسوه در بشریت و معلم خیرات به شمار می رود و درس های بزرگی به جامعه می دهد. تنها شخصیتی که امروز در عالم وجود می تواند اسوه حسنه باید، وجود فاطمه زهرا(س) است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه در غرب به زن به عنوان ابزار نگاه می شود و تحت فشارهای گوناگون سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، علمی و فرهنگی و … قرار دارد، افزود: محروم کردن زنان از تحصیل، ظلم آشکار و اقدامی برای بازگشت به دوران جاهلیت است. متاسفانه در افغانستان عده ای از طالبان متحجر مانع تحصیل زنان می شوند و با وجود همه مخالفت ها، با چنین رفتاری آبروی اسلام را می برند و اعلام می کنند با بمب اتمی هم نمی توانید ما را از چنین تصمیمی منصرف کنید.

وی با بیان اینکه هر فردی که به خداوند و روز آخرت اعتقاد دارد باید از بیان حرف بیهوده خودداری کند، افزود: حضرت فاطمه در زمینه همسری، مادری و خدمت به جامعه بی مانند و  در زمینه وفاداری و مسئولیت پذیری نسبت به جایگاه امامت و ولایت مثال ندارد و به مبارزه با بدعت، تحریف، فتنه و فتنه گرها و نفاق و … پرداخت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به مشکلات و بحران های موجود در دنیای اسلام از جمله بحران های یمن، بحرین، افغانستان، فلسطین و … گفت: متاسفانه افرادی به مانند گرگ به جان انسان ها افتاده اند تا قدرت و ریاست خود را حفظ کنند. انحرافی که پس از رحلت پیغمبر اسلام (ص) ایجاد شد فقط به آن دوران محدود نشد و تا امروز همواره آثار این انحراف را شاهد هستیم در حالی که باید به معنای واقعی پیرو حضرت فاطمه بود، باید شعاری همراه با شعور سر داد و تحقق آرمان های فاطمی و مهدوی را دنبال کرد.

وی با اشاره به نهم دیماه به عنوان روز میثاق با امامت و ولایت، بیعت با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، وحدت کلمه، بصیرت و آگاهی، هوشیاری و بیداری و مقاومت در مقابل دسیسه ها و …، افزود: نهم دیماه برگ زرینی در تاریخ کشور و استان مرکزی به شمار می رود و امید است که حضور پرشور مردم در آئین بزگداشت نهم دیماه، مقدمه ای برای برگزاری باشکوه مراسم دهه فجر باشد و مردم، دشمن را در جریان حضور سیل آسای خود غرق کنند.

دری نجف آبادی با بیان اینکه خداوند را سپاس که دشمنان ما را افرادی احمق قرار داده است، گفت: اینکه در امریکا برای ملت ایران که هزاران شهید را تقدیم انقلاب کرده است، تصمیم بگیرند، نشانه احمق بودن آنهاست و نشان می دهد که مردم این سرزمین را نمی شناسند.

وی در خصوص برخی مسائل اقتصادی کشور گفت: حل مسائل اقتصادی نیازمند عنایت ویژه و تدبیر است، سیاست های برنامه هفتم در مجلس تشخیص مصلحت نظام، طی بیش از ۵۰ جلسه مورد بررسی قرار گرفت و رهبر انقلاب نیز در حدود ۳۰ محور ابلاغ کرده اند. منتظریم که دولت برنامه را در اسرع وقت به مجلس ارسال کند و در کنار آن بودجه ۱۴۰۲ نیز باید براساس این برنامه تقدیم مجلس شود. سیاست های حکیمانه ای که مورد تاکید مقام معظم رهبری است باید مبنای امور قرار گیرد و عملیاتی شود.

امام جمعه اراک با بیان اینکه طی ۱۰ ساله اخیر، رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال، درخصوص مسئله تولید ملی، عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد، انرژی، اقدامات دانش بنیان و … صحبت کرده اند و این مسائل مورد تاکید مردم نیز هست، گفت: باید نظام مالیاتی کشور، نظام ارزی و مالی کشور و .. حکیمانه پیش رود و از فساد و هدر رفت بیت المال و خیانت ممانعت شود. ایران کشور امام زمان(عج) است و باید جهت جلب رضایت مردم تلاش کرد، باید اعتراضات را به دور از اغتشاش و با نقدهای حکیمانه بیان و دنبال کرد و وظیفه داریم با تمام وجود برای خدمت به مردم و پیشرفت کشور با توجه به ظرفیت های فراوان اهتمام کنیم.

وی تصریح کرد: امروز ۲۷ فاز پارس جنوبی فعال است و گاز تولید می کند، اگر این تلاش ها نبود، امروز نمی توانستیم ۶۰۰ میلیون مترمکعب گاز به شبکه تزریق کنیم. توسعه بندرعباس برای صادرات و واردات ۱۰ ها تن بار، توسعه بنادر کشور در شمال کشور، اتصال خرمشهر به بصره و … نشان می دهد که تصمیمات درست قطعا پیشرفت کشور را رقم می زند، همه ما مسئولیم و باید همت کنیم.

دری نجف آبادی با تبریک سال نو میلادی، گفت: امیدواریم برخی کشیشان به جای حمایت از برخی جنایتکاران همچون اسرائیل به عدالت، آقایی، هدایت و بزرگی حضرت مسیح(ع) فکر کنند. وجود مسیح کانون نور است و مسیحیان عالم نیز باید مسیحی عمل و فکر کنند.

 

 

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=4897

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.