• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

مهم ترین علل فرار دختران و زنان از خانه

  • کد خبر : 1187
مهم ترین علل فرار دختران و زنان از خانه
عوامل مختلفی در فرار دختران و زنان از منزل موثر است که می توان به فضاهای مجازی، دورن گرایی و شرایط نابسان منازل اشاره کرد.

به گزارش زنان دیپلماسی؛ سرهنگ “‌مرتضی نثاری”، معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت، درخصوص علل و عوامل فرار دختران و زنام از خانه هایشان گفت: براساس تجزیه و تحلیل های بدست آمده روی پرونده هایی که کارآگاهان جرایم جنایی با آن مواجه هستند و همچنین تجربه هایی که در طی سالها خدمت از سوی کارآگاهان پلیس کسب شده، گفت موارد زیر علل برای فرار دختران و زنان از خانه است.

فقر اقتصادی، اختلافات زنانشویی، اضطراب و افسردگی بچه ها سر مسائل مختلف که شامل ترس از قبول نشدن در کنکور یا امتحانات، ابتلا به اختلات شخصیتی، تعصب های و سختگیری های بیش از حد والدین، مرگ والدین یا بدسرپرستی از ناپدری و نامادری، اعتیاد، درونگرایی و منزوی بدون فرد، فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی می توان نام برد.

افزایش این ناهنجاری ها هم مسیر و هم جهت با افزایش فرار دختران و زنان از خانه هایشان است که همین مساله زمینه ساز جرایم بعدی است.

پیشنهاد می شود همه نهادها و ارگان ها که در پیشگیری آسیب های اجتماعی می توانند کمک کنند مثل سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش، صدا و سیما، وزارت کشور، معاونت پیشگیری از جرم قوع قضاییه، … باتوجه به بودجه هایی که از آنها برخوردار هستند با ایفای درست نقش خودشان، برای حل این معضل و کمک به آنها وارد عمل شوند. همچنین نقش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را نیز نباید نادیده گرفت و آموزش های لازم به خانواده ها در استفاده درست فرزندان و حتی خودشان از این فضا داده شود.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=1187

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.