• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5

هر قلیان مساوی ۱۰۰ نخ سیگار!/ افزایش مصرف دخانیات در بین زنان

  • کد خبر : 3378
هر قلیان مساوی ۱۰۰ نخ سیگار!/ افزایش مصرف دخانیات در بین زنان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ضمن ابراز نگرانی از افزایش مصرف دخانیات در بین زنان بر لزوم اجرای برنامه های فرهنگی برای مقابله با این پدید تاکید کرد.

دکتر آرش صیدآبادی در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی سلامت بانوان و خانواده شهرستان شاهرود اظهار کرد: جدای از کاهش سن مصرف، افزایش تعداد زنان مصرف‌ کننده دخانیات هم نگران‌ کننده است.

وی افزود: بر اساس مستندهای علمی و میدانی، تنباکوهای قلیانی بسیار خطرناک و سرطان‌زا است و مصرف یک قلیان کامل، برابر با مصرف ۱۰۰ نخ سیگار است و خانواده‌ها در این زمینه باید حساسیت بیشتری نشان دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تصریح کرد: متاسفانه سن استعمال دخانیات، به خصوص مصرف قلیان کاهش یافته‌ که برای اجرایی‌ شدن برنامه‌های جلوگیری از این بحران، عزمی همگانی لازم است.

دکتر صید آبادی همچنین ضمن ارائه گزارشی از شاخص مرگ و میر کودکان زیر پنج سال را یکی از مهم ترین شاخص‌های توسعه پایدار کشورها در حوزه سلامت عنوان کرد و گفت: اجرای برنامه کشوری کاهش مرگ و میر کودکان زیر پنج سال از ابتدای سال ۱۳۸۶ توسط دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور آغاز شده و هدف کلی آن کاهش مرگ و میر کودکان زیر پنج سال است.

دکتر واحدی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از برگزاری آزمون غربالگری چهاردهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی خبر داد و افزود: آزمون مرحله اول انفرادی چهاردهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار شد

وی ادامه داد: این آزمون در ۶ حیطه مدیریت نظام سلامت، حیطه تفکر علمی در علوم پایه، حیطه استدلال بالینی، حیطه آموزش پزشکی، حیطه مطالعات میان رشته ای و حیطه کارآفرینی در بستر دانشگاههای هزاره سوم با حضور ۳۶ نفر از دانشجویان منتخب (۲۶ نفر از دانشجویان علوم پزشکی شاهرود و ۷ نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود)برگزار شد..

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان این که مرحله بعد از آزمون غربالگری، مشتمل بر دو مرحله گروهی و مرحله انفرادی دوم خواهد بود، یاد آور شد:  مرحله اول گروهی به صورت پروژه محور و پس از تائید عنوان پروژه ها در کمیته فنی که متعاقباً اعلام می شود برگزار می گردد.

دکتر واحدی اعلام اضافه کرد: مرحله دوم انفرادی، مرداد ماه برگزار خواهد شد و آزمون مرحله دوم گروهی و اختتامیه المپیاد و اعلام نتایج قطعی در شهریور ماه است.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=3378

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.