• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

واکاوی شکست تیم بسکتبال سه نفره دختران در کاپ آسیا

  • کد خبر : 4511
واکاوی شکست تیم بسکتبال سه نفره دختران در کاپ آسیا

نازی طائرپور روز دوشنبه در گفت‌وگو با زنان دیپلماسی درباره عملکرد تیم دختران در کاپ آسیا، اظهار داشت: بازیکنانی که به این رقابت‌ها اعزام شدند در بسکتبال ۵ نفره بازی می‌کردند. فهرستی که به ما دادند تا بازیکنان را برای اعزام به آسیا انتخاب کنیم، در سه به سه قوی نبودند. بازیکنان کشورهای دیگر روی سرعت […]

نازی طائرپور روز دوشنبه در گفت‌وگو با زنان دیپلماسی درباره عملکرد تیم دختران در کاپ آسیا، اظهار داشت: بازیکنانی که به این رقابت‌ها اعزام شدند در بسکتبال ۵ نفره بازی می‌کردند. فهرستی که به ما دادند تا بازیکنان را برای اعزام به آسیا انتخاب کنیم، در سه به سه قوی نبودند. بازیکنان کشورهای دیگر روی سرعت و بدن‌سازی خیلی کار کردند.

تیم بسکتبال سه نفره دختران زیر ۱۷ سال ایران مهر ماه امسال برای اولین بار به کاپ آسیا در مالزی اعزام شد و در دیدار دوم خود در مرحله مقدماتی نتیجه را با نتیجه ۲۱-۱۰ به چین تایپه واگذار کرد. این تیم در بازی اول در برابر مالزی میزبان مسابقات، متحمل شکست نزدیک ۸_۷ شد. تیم بسکتبال سه نفره دختران زیر ۱۷ سال با دو شکست از صعود به مرحله بعدی بازماند.

وی افزود: باید نقطه ضعف بازیکنان را جبران و روی سرعت و بدن‌سازی آنها کار کنیم. به همین دلیل نتوانستیم در کاپ آسیا نتیجه بگیریم زیرا سرعتی نبودیم و بازیکنان کشورهای چین تاپیه و ژاپن بسیار سرعتی بودند. در بسکتبال سه نفره تنها ۱۰ دقیقه فرصت برای جبران داریم و فرصت اندک است. بازیکنان ما سنگین‌تر بودند و باید بدن‌سازی کار کنند.

سرمربی بسکتبال سه نفره زیر ۱۷ سال دختران عنوان کرد: در هر صورت تیم دختران ایران چندین سال از نظر بدنی نسبت به کشورهای دیگر عقب‌تر است. خیلی روی بسکتبالیست‌های کشورهای آسیایی کار شده است و عملکرد مربیان خارجی بهتر از عملکرد مربیان پایه ایران است. باید از ۱۲ سالگی روی سرعت و بدن‌سازی دختران سرمایه‌گذاری کنیم تا رده پایه قدرتمندی داشته باشیم.

طائرپور اضافه کرد: اینکه دختران به سالن بیایند و ثبت نام و یک مدت تمرین کنند، فایده‌ای در روند رشد آنها ندارد و باید تمرینات ادامه‌دار باشد. نه اینکه ملی‌پوشان بسکتبال ۵ نفره به بسکتبال سه نفره بیایند. باید در بسکتبال سه نفره آموزش تخصصی به بازیکنان داده شود.

وی گفت: در بسکتبال ۵ نفره بازیکنان ۴۰ دقیقه فرصت جبران دارند اما در سه نفره زمان فقط ۱۰ دقیقه است و باید زمان را مدیریت کنند. در سنین پایین ضعف در مدیریت وجود دارد. هرچند دختران در کاپ آسیا متوجه نقطه ضعف خود شدند.

سرمربی تیم بسکتبال گروه بهمن خاطرنشان کرد: در این فصل از لیگ برتر ۱۰ تیم حضور دارند. چهار ملی‌پوش در تیم داریم اما قصد جذب لژیونر را نداریم. شیمیدر قم یکی از حامیان خوب و اکسون از لیگ رفتند و بازیکنان این دو تیم در تیم‌های دیگر پخش شدند و وضعیت لیگ بهتر می‌شود.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=4511
  • ارسال توسط :
  • دیدگاه‌ها برای واکاوی شکست تیم بسکتبال سه نفره دختران در کاپ آسیا بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.