• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

ورود ١۶ کارآگاه زن به پلیس آگاهی

  • کد خبر : 5302
ورود ١۶ کارآگاه زن به پلیس آگاهی
رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: بنا داریم در اقدامی جهادی به سرقت حمله کنیم و اولین اقدام ما کنترل ویژه و سیستمی سارقان سابقه‌دار است.

به گزارش همشهری آنلاین، سردار محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی فراجا در نشست خبری که ز در ستاد فراجا برگزار شد،  از ورود کارآگاهان زن خبر داد گفت:  به مجموعه پلیس آگاهی  ١۶ کارآگاه زن وارد شدند، این افراد در تمام امور می‌توانند فعالیت کنند اما اولویت اول آنان مربوط به پرونده‌های مربوط به زنان است.ایشان در این نشست از  اقدامات جدید برای تامین امنیت  نیز خبر داد و گفت  : اقدامات پلیس آگاهی در پیشگیری از جرم نقش اساسی را ایفا می‌کند و هر چقدر که بتوانیم فاصله بین کشف تا وقوع را کاهش دهیم، به همان میزان این اقدامات در پیشگیری از جرم تاثیر دارد.

وی اضافه کرد: اقدامات ما اگر سریع، به‌موقع، قاطع و… باشد مجرمان احساس ناامنی بیشتری خواهند داشت.

قنبری با بیان اینکه امروز دغدغه مردم موضوع سرقت است، اظهار کرد: تاکید فرمانده فراجا هم برخورد با سرقت است، موضوعی که نیازمند یک اقدام جهادی و فرادستگاهی است و ما از حدود ١۵ روز پیش اقدامات اطلاعاتی و تخصصی خود را آغاز کردیم و از حدود ۲ هفته پیش هم طرح تخصصی مبارزه با سارقان را ابتدا با تمرکز بر ۷ استان تهران بزرگ، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، البرز، خوزستان، غرب استان تهران و آذربایجان شرقی آغاز کردیم و در ادامه طرح به شکل سراسری اجرا شد.

کنترل ویژه و سیستمی سارقان سابقه‌دار از سوی پلیس

رئیس پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه برخورد با سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار جزو اولویت‌های پلیس در طرح مبارزه با سرقت است، گفت: تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است، اما لازم است این اقدامات همچنان انجام شود.

وی با بیان اینکه بنا داریم در اقدامی جهادی به سرقت حمله کنیم، گفت: اولین اقدام ما کنترل ویژه و سیستمی سارقان سابقه‌دار است، ما این‌ها را شناسایی کرده و تحت اقدامات اطلاعاتی قرار می‌دهیم. برای ما مهم است که اولا نگذاریم جرمی انجام شود و اگر هم انجام شد بدانیم از سوی کدام سارق انجام شده است.

قنبری با اشاره به گستردگی شهرها و معابر گفت: این امکان وجود ندارد که ما در تمام کوچه‌ها و معابر مامور قرار دهیم و البته وظیفه خود را انجام می‌دهیم، اما لازم است که شهروندان هم اقدامات کنترلی و پیشگیرانه را انجام دهند و حداقل کاری که می‌توانند انجام دهند این است که از اموال خود به درستی استفاده کنند.

وی از ایجاد کمیته‌ای برای ارتقای ایمنی خودروها با مشارکت وزارت صحت و خودروسازان خبر داد و گفت: اقدامات دیگری نیز در دست انجام است که به مرور اطلاع‌رسانی خواهد شد.

قنبری از ورود کارآگاهان جدید زن به مجموعه پلیس آگاهی خبر داد و گفت: ١۶ کارآگاه زن وارد مجموعه پلیس آگاهی شدند، این افراد در تمام امور می‌توانند فعالیت کنند اما اولویت اول آنان مربوط به پرونده‌های مربوط به زنان است.

بازداشت بیش از ۸ هزار سارق فراری

وی درباره استفاده از تجهیزات جدید در پلیس آگاهی گفت: امروز در پلیس آگاهی از دستگاه پلی‌گرافی برای کشف حقیقت استفاده می‌کنیم. در گذشته از این دستگاه‌ها در خارج از کشور استفاده می‌شد و امروز این دستگاه در داخل کشور تولید شده و با استفاده از آن می‌توان از بررسی کرد که آیا متهم واقعیت را گفته یا خیر.

قنبری درباره آمار کشفیات طرح ویژه پلیس برای مقابله با سارقان نیز گفت: در این طرح بیش از هشت هزار سارق فراری که مرتکب جرم شده و دستگیر نشده و تعدادی هم در حین ارتکاب جرم ، دستگیر شدند. بیش از ۵٠ درصد این افراد سابقه‌دار بودند.

وی با بیان اینکه به ١٠ هزار فقره سرقت نیز در اجرای این طرح رسیدگی شده و مورد کشف قرار گرفت، گفت: ٧٠ درصد سرقت‌ها در هفت استان مذکور و مابقی در دیگر نقاط کشف کشف شده است. اجرای این طرح با قوت ادامه خواهد داشت.

ه گفته قنبری، طرح مبارزه با سرقت را تا رفع دغدغه نسبی مردم ادامه خواهیم داد، در رسیدگی پلیس به سرقت به هیچ عنوان ارزش اموال اهمیتی ندارد و ما به تمام موارد رسیدگی می‌کنیم.

قنبری درباره آمار کشف خودروهای مسروقه نیز اشاره کرد و گفت: ٨٨ درصد خودروهای مسروقه کشف و ضبط می‌شود.

تجدیدنظر در نحوه عفو سارقان

وی از تجدیدنظر در عفو سارقان نیز خبرداد و گفت: بناشده تا در نحوه عفو سارقان تجدیدنظر شود و نظر پلیس آگاهی در مرخصی دادن به سارقان لحاظ خواهد شد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه قرارگاه مبارزه با سرقت فعال است، گفت: فرماندهی این قرارگاه برعهده فرمانده فراجا بوده و دبیری آن هم برعهده پلیس آگاهی فراجا ست. آمارهایی هم که امروز اعلام کردند تجمیع آمار عملکرد تمام پلیس‌ها در طرح مبارزه با سرقت است.

اجرای طرح نوروزی پلیس آگاهی در معابر و مراکز تجمعی از ١۵ اسفند

قنبری از اجرای طرح نوروزی پلیس آگاهی در معابر و مراکز تجمعی از ١۵ اسفند هم خبر داد و گفت: نقاط آسیب‌پذیر را در این خصوص شناسایی کرده و مأموران ما در آنجا مستقر می‌شوند.

وی درباره سهم سارقان خرد نیز گفت: ۴۵ تا ۵٠ درصد مجرمان دستگیر شده در رابطه با سرقت، مرتکب سرقت‌های خرد هستند.

قنبری درباره روش‌های شناسایی سارقان هم گفت: به جز شناسایی چهره و اثر انگشت از روش‌هایی دیگری هم استفاده می‌کنیم.

رئیس پلیس آگاهی فراجا درباره سرقت از صرافی‌ها نیز گفت: هیچ موردی از سرقت از صرافی یا افزایش سرقت از آن در روزهای اخیر نداشتیم.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=5302

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.