• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

پاسخِ بانوی المپیکی تنیس روی میز به انتقادها

  • کد خبر : 4403
پاسخِ بانوی المپیکی تنیس روی میز به انتقادها
اگر اردوهای تدارکاتی در کشورهای مختلف برای تیم ملی برگزار شود، شانس رویارویی با حریفان مختلف را خواهیم داشت و این تجربه خوبی برای همه اعضا تیم ملی خواهد بود. البته انجام این کار به هزینه زیادی نیاز دارد.

تیم‌های ملی تنیس روی میز زنان و مردان ایران با شکست برابر تمامی حریفان خود از صعود به جمع ۱۶ تیم برتر در مسابقات قهرمانی جهان در چین بازماندند. تیم ملی تنیس روی میز زنان در این رقابت‌ها برابر تیم‌های کره‌جنوبی، سنگاپور، تایلند و لوگزامبورگ بازی را واگذار کرد.

ندا شهسواری در گفت‌ گو با خبرنگار ورزشی زنان دیپلماسی درباره سطح مسابقات جهانی چین و عملکرد تیم ملی تنیس روی میز زنان، اظهار داشت: بیش از ۲۰۰ کشور در انتخابی مسابقات قهرمانی جهان شرکت کردند که تنها ۳۰ کشور توانستند سهمیه این رقابت‌ها را کسب کنند. به همین دلیل سطح مسابقات بالا بود و ۹۰ درصد پینگ‌پنگ بازان المپیکی بودند.

وی افزود: سال گذشته در انتخابی قهرمانی جهان توانستیم جزو ۱۰ تیم برتر آسیا شویم و رسیدن به این سهمیه برای بیشتر کشورها سخت بود، اما ایران توانست از میان این همه کشور به این مرحله برسد. یکی از تفاوت‌های حائز اهمیت در مسابقات قهرمانی جهان در سال‌های گذشته حضور در مسابقات به صورت گروه‌بندی بود. به این معنا که قبلا تیم‌ها در دسته‌های یک، دو و سه به رقابت می‌پرداختند. ما هم در دسته ۲ بودیم و قرعه‌کشی در همان دسته انجام می‌شد، اما اکنون همه گروه‌ها با هم ادغام شده و حتی ممکن بود به چین بخوریم.

ملی‌پوش المپیکی تیم ملی تنیس روی میز زنان با اشاره به اینکه به صورت کلی، سیستم مسابقات قهرمانی جهان تغییر کرده است، گفت: این تغییر به گونه‌ای است که فقط تیم‌های محدودی می‌توانستند در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کنند. برای ما مهم بود تا در این رقابت‌ها حضور یابیم. قرعه‌کشی انجام شد و باز هم به تیم‌های آسیایی سنگاپور، تایلند و کره‌جنوبی و همچنین لوکزامبورگ برخوردیم.

شهسواری ادامه داد: در مصاف با رقبای خود پوئن‌های نزدیکی داشتیم و حتی یک یا دو بازیکن ایران برابر حریفان خوب بازی کردند. متاسفانه نتوانستیم برابر هیچکدام از این تیم‌ها به پیروزی برسیم. هرچند نسبت به سال‌های گذشته بهتر بازی کردیم. برابر تایلند با اختلاف نزدیک باختیم و این فاصله امتیازی کمتر شده است.

وی درباره دلایل شکست برابر حریفان در مسابقات قهرمانی جهان یادآور شد: حریفان ما پیش از حضور در این رقابت‌ها، در مسابقات بسیاری شرکت کردند و تجربه بیشتری داشتند؛ اما ما پیش از این مسابقات در بازی‌های اسلامی شرکت کردیم. مانند حریفان در فضای مسابقات نبودیم. این موضوع در عملکرد بازیکنان بسیار تاثیرگذار است. همه این بازیکنان هر ماه در تورنمنت‌های مهم شرکت می‌کنند و حتی بعد از پایان مسابقات قهرمانی جهان، به دنبال حضور در رقابت‌های دیگری بودند. ‌

ملی‌پوش المپیکی خاطرنشان کرد: می‌توانیم به بهتر شدن حتی در المپیک فکر کنیم؛ اما باید قبل از حضور در چنین رویدادهای مهمی در چند تورنمنت بین‌المللی شرکت کنیم تا بتوانیم برابر کشورهایی که مدعی هستند عملکرد بهتری داشته باشیم. در پیکارهای قهرمانی جهان مقابل نماینده لوکزامبورگ با رنکینگ ۵۰ ۱۵ بر ۱۳ شکست خوردم و حتی در ست آخر برابر تایلند ۱۱ بر ۹ بازی را واگذار کردم و این اختلافات زیاد نبود. اگر اردوهای تدارکاتی در کشورهای مختلف برای تیم ملی برگزار شود، شانس رویارویی با حریفان مختلف را خواهیم داشت و این تجربه خوبی برای همه اعضا تیم ملی خواهد بود. البته انجام این کار به هزینه زیادی نیاز دارد.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=4403
  • ارسال توسط :
  • دیدگاه‌ها برای پاسخِ بانوی المپیکی تنیس روی میز به انتقادها بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.