• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

چرایی مخالفت با جدایی اداره کل زنان از معاونت اجتماعی شهرداری

  • کد خبر : 2426
چرایی مخالفت با جدایی اداره کل زنان از معاونت اجتماعی شهرداری
نرگس معدنی پور و نرجس سلیمانی درباره چرایی مخالفتشان با جدایی اداره کل بانون از زیر مجموعه معاونت فرهنگی_اجتماعی شهرداری تهران توضیح دادند.

به گزارش زنان دیپلماسی؛ روز یکشنبه ۲۲ اسفندماه اعضای شورای شهر تهران در جلسه شورا بررسی لایحه اصلاح ساختار معاونت برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران را در دستور کار قرار دادند. بخشی از این لایحه مربوط به جدایی اداره کل بانون از زیر مجموعه معاونت فرهنگی_اجتماعی شهرداری تهران بود که با مخالفت اعضای شورای شهر تهران روبه رو و رد شد.

بعد از پایان جلسه از دو تن از اعضای زن شورای شهر تهران درباره چرایی مخالفتشان با این بخش از لایحه توضیحاتی را ارائه دادند. نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی_اجتماعی و نرجس سلیمانی عضو کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران درباره چرایی مخالفتشان با این موضوع توضیح دادند.

در ابتدا معدنی پور گفت: صرف اینکه اداره کل زنان از معاونت اجتماعی شهرداری برداشته شود و زیر نظر مستقیم شهردار تهران قرار گیرد کمکی به ارتقای جایگاه زنان نمی‌کند ما یا باید ساختار را ارتقا دهیم و اداره کل زنان را تبدیل به یک معاونت جدا و یا مرکز امور زنان و خانواده کنیم و یا اینکه ساختارهای دیگری را در کنار اداره کل زنان ایجاد کنیم و در تمام بخش‌های مدیریت شهری مشاور بانوان را قرار دهیم تا توجه به موضوع زنان در تمام موضوعات و ماموریت‌ها دیده شود.

وی افزود: اداره کل زنان باید در معاونت اجتماعی باقی بماند اگر اداره کل جدا شود در سرای محله، نواحی و … نمی‌توانیم کار کنیم چراکه ساختار نداریم. اما اگر اداره کل تبدیل به معاونت زنان شود موضوع دیگری است ما با جدایی اداره کل از معاونت اجتماعی فقط مخالفت کردیم.
در ادامه نرجس سلیمانی دیگر عضو شورای شهر تهران بیان کرد: با جدا شدن اداره کل زنان از معاونت اجتماعی بنده طبق رایی که داده‌ام مخالف هستم چراکه تجربه نشان داده این جدایی به نفع زنان نخواهد بود.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=2426

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.