• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

چگونه یک بالکن سبز داشته باشیم؟

  • کد خبر : 2463
چگونه یک بالکن سبز داشته باشیم؟

به گزارش زنان دیپلماسی- شاید باشند کسانی که بخواهند بدانند چگونه میتوان در بالکن آپارتمان خود یک فضایی سرسبز و زیبا درست کرد تا وقتی برای گذراندن اوقات فراغت نظیر نوشیدن چای،مطالعه کردن،گفتگوی دوستانه و… خود به بالکن خانه خود می آیند از فضای بالکن لذت ببرند و اینکار برای آن ها جذاب و آسان […]

به گزارش زنان دیپلماسی- شاید باشند کسانی که بخواهند بدانند چگونه میتوان در بالکن آپارتمان خود یک فضایی سرسبز و زیبا درست کرد تا وقتی برای گذراندن اوقات فراغت نظیر نوشیدن چای،مطالعه کردن،گفتگوی دوستانه و… خود به بالکن خانه خود می آیند از فضای بالکن لذت ببرند و اینکار برای آن ها جذاب و آسان است و اگر همراه باشد با یک عزم همگانی زیباتر نیز خواهد شد؛زیرا وقتی نگاه شما به بالکن های دیگر هم می‌افتد بجای دیدن وسایلی مانند کارتون،پلاستیک و … وقتی یک بالکن پر از گل مشاهده می کنید حس خوبی به شما دست می دهد.
شما می توانید این حس خوب رو با بقیه ی مردم جامعه هم تقسیم کنید.
شما تصور کنید راننده هایی که در ترافیک و یا در حرکت هستند و یا عابرانی که هم در پیاده رو ها و خیابان ها هستند با دیدن بالکن شما لذت می برند.
چند نمونه از کارهایی برای اینکار باید انجام دهیم:
_تا جایی که می توانید فضای بالکن را خالی از وسایل اضافه کنید.
_با قفسه بندی کردن دیوارهای بالکن و کارهای خلاقانه سعی کنید از از فضای عمودی بالکن خود نهایت استفاده را ببرید.
_گل هایی که از هر لحاظ مقاومتر هستند را جلو تر قرار دهید و گل هایی که دارای ارتفاع هستند مانند انواع بنجامین ها،فیکوس لیراتا،به لیمو و…را در انتهایی ترین جای بالکن قرار دهید.
_همان طور که در جلوی بالکن خود از گیاهی استفاده می کنید که مقاوم است از گیاهانی استفاده کنید که علاوه بر مقاوم بودن خاصیت بالارونده بودن را نیز داشته باشد مانند گیاهانی چون انواع نسترن های رونده،پیچ امین الدوله(اگر به عطر آن علاقه مند هستید)،آبشارطلایی،کلیماتیس،گل ساعت،موچسب وحشی،و…استفاده کنید.
_اگر به کاشت سبزی خورن هم علاقه دارید می توانید از فضا های کناری بالکن خود استفاده کنید.
_از کارهای خلاقانه مانند استفاده از پوست نارگیل،گردو،تزیین انواع بطری ها،خالی کردن درون لامپ های شیشه ای،خالی کردن درون تنه بعضی شاخه های خشک درختان و…به عنوان گلدان استفاده کنید.
نکته: توجه داشته باشید درباره تهیه گل های بالکن خود حتماً تحقیق کنید زیرا با توجه به شرایط مختلف آب هوایی حتی به صورت قطعی نمیتوان گفت در یک استان این گل ها خوب می شود یا خیر؛
به طور مثال در همین استان تهران ما منطقه شمیرانات رو داریم که سردسیر است و در جنوب تهران منطقه ورامین را داریم که گرمسیر است پس حتما در انتخاب گیاهان خود نهایت دقت را داشته باشید.

(ابراهیم محمد حسینی)

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=2463

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.