• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
1

کارکرد هیات بازتعریف شود/روایتگر خوبی‌ها باشیم

  • کد خبر : 8154
کارکرد هیات بازتعریف شود/روایتگر خوبی‌ها باشیم

بیرجند- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه کارکرد هیات باید بازتعریف شود، گفت: روز عاشورا باید آغاز فعالیت های یک هیات و نه زمان اتمام آن باشد. حجت الاسلام حجت سالاری مکی صبح سه شنبه در جمع بانوان نهضت پیشرفت با تأکید بر اینکه در امور فرهنگی بانوان موثرتر هستند، اظهار کرد: این […]

بیرجند- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه کارکرد هیات باید بازتعریف شود، گفت: روز عاشورا باید آغاز فعالیت های یک هیات و نه زمان اتمام آن باشد.

حجت الاسلام حجت سالاری مکی صبح سه شنبه در جمع بانوان نهضت پیشرفت با تأکید بر اینکه در امور فرهنگی بانوان موثرتر هستند، اظهار کرد: این موضوع را به وضوح در بحث عید غدیر مشاهده کردیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه این موضوع تبلیغ غدیر را از جلسات روضه خانگی شروع کردیم، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم نیز از یک زن با ایمان به عنوان الگو برای زنان و مردان مؤمن یاد کرده است که نشان از نقش تأثیرگذار زنان در جامعه است.

سالاری مکی با اشاره به اینکه در احادیث رسیده از اهل بیت (ع) و رسول اکرم (ص) نیز بر محوریت یک بانو، حضرت فاطمه (س) تأکید کرده است، گفت: حضرت فاطمه (س) نسبت به پدر بزرگوارشان آنقدر محبت و فداکاری داشتند که بر ایشان «ام البیها» گفته می‌شد.

وی افزود: ثمره ازدواج ایشان با حضرت علی (ع) نیز فرزندانی چون امام حسن (ع) و امام حسین (ع) و بانوی باکرامتی چون حضرت زینب (س) است.

نهضت یک قدرت پیش برنده جمعی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به موضوع نهضت پیشرفت بانوان گفت: نهضت به معنای یک کار جمعی خارج از قواعد اداری و با یک قدرت پیش برنده است که حیطه بانوان می‌توان چنین اقدامی را رقم زد.

سالاری مکی با بیان اینکه دشمن ظرفیت زنان و بانوان را به درستی شناخت که برای آسیب به آن بحث زن، زندگی و ازادگی را مطرح کرد، اظهار کرد: طبق گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی تهاجم فرهنگی را باید با کارهای مشابه خنثی کرد.

وی گفت: واقعیت این است روایتگری کار خوب را بلد نیستیم و بی حجابی در کوچه و خیابان را می‌بینیم اما کارهای زیبا و شایسته زنان و دختران را نمی‌بینیم.

ضرورت ظرفیت شناسی بانوان خراسان جنوبی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهارکرد: ما در نهضت پیشرفت بانوان در وهله اول به دنبال ظرفیت شناسی بانوان شهرستان‌های مختلف استان هستیم و در گام دوم از این ظرفیت برای راهبری در امور استفاده کنیم.

سالاری مکی با بیان اینکه در موضوع جمعیت و فرزندآوری، تأمین جهیزیه و تسهیل گری در امر ازدواج از جمله موضوعاتی است که بانوان می‌توانند نقش آفرینی خوبی در آن داشته باشند، یادآور شد: البته بانوان فعال باید به صورت جبهه فعالیت کنند.

وی گفت: ما در هیات‌های خراسان جنوبی موضوع راه اندازی هیات ویژه بانوان، هیات ویژه نوجوانان و موکب داری بانوان را پیگیری می‌کنیم و می‌خواهیم بانوان برنامه‌های خودشان را برای تأثیرگذاری داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت کنشگری در فضای مجازی بیان کرد: علاوه بر هیات بانوان می‌خواهیم هر هیات یک رابط ویژه بانوان نیز داشته باشند.

سالاری مکی با بیان اینکه کارکرد هیات باید بازتعریف شود، یادآور شد: مطالبه ما از هیات این است که برنامه‌های آن از روز عاشورا تازه شروع شود نه اینکه همه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی هیات در روز عاشورا به اتمام برسد.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=8154

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.