• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
0

کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان: فکر می‌کردند با اختلاف زیاد می‌بازیم

  • کد خبر : 5634
کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان: فکر می‌کردند با اختلاف زیاد می‌بازیم

زهرا قنبری می‌گوید با توجه به شرایطی که تیم ملی در مرحله اول انتخابی المپیک داشت، برخی فکر می‌کردند نتیجه را با تعداد گل بالا به میانمار واگذار می‌کند و به دور دوم مسابقات نمی‌رسد. به گزارش زنان دیپلماسی، تیم ملی فوتبال زنان ایران در انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس دو دیدار برابر میانمار انجام داد […]

زهرا قنبری می‌گوید با توجه به شرایطی که تیم ملی در مرحله اول انتخابی المپیک داشت، برخی فکر می‌کردند نتیجه را با تعداد گل بالا به میانمار واگذار می‌کند و به دور دوم مسابقات نمی‌رسد.

به گزارش زنان دیپلماسی، تیم ملی فوتبال زنان ایران در انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس دو دیدار برابر میانمار انجام داد که با پیروزی یک بر صفر در دیدار اول و تساوی یک بر یک در مسابقه دوم به مرحله دوم این رقابت‌ها راه پیدا کرد.

زهرا قنبری، کاپیتان این تیم، در مورد عملکرد ایران در دور اول انتخابی المپیک پاریس به زنان دیپلماسی گفت: این دو مسابقه از نظر فنی و شرایط آب‌وهوایی برای ما سخت بود چون دو اردو داشتیم و بعد از آن وارد مسابقه‌ای شدیم که حریف از نظر رنکینگ از ما بالاتر بود و تیم یکدستی داشت. سخت بود اما خدا را شکر بچه‌ها با غیرت‌شان باعث شدند از گروه بالا بیاییم.

او افزود: هر چند شرایط مناسبی از نظر فنی و بدنی نداشتیم، بازیکنان در استراحت بودند و کلا دو اردو برای آماده‌سازی داشتیم اما تمام تلاش خود را کردیم، جنگیدیم و تمام وجودمان را گذاشتیم تا از گروه بالا بیاییم. فکر می‌کنم بچه‌ها کار ارزشمند و بزرگی را انجام دادند.

کاپیتان تیم ملی فوتبال در مورد مرحله دوم انتخابی المپیک که اکتبر ۲۰۲۳ (هشتم مهر تا هشتم آبان ۱۴۰۲) برگزار می‌شود، گفت: مرحله دوم خیلی سخت‌تر از مرحله اول است چون با حضور تیم‌های بزرگ آسیا برگزار می‌شود. ما هم به جمع ۱۲ تیم برتر آسیا صعود کرده‌ایم. قطعا کار بسیار سختی داریم و باید جدی‌تر به مسابقات برویم.

او در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند تیمش در دور دوم هم شانسی برای صعود داشته باشد، بیان کرد: خیلی‌ها فکر نمی‌کردند از دور اول بالا برویم و تصور این بود که با تعداد گل بالا می‌بازیم. کسی باور نداشت اما بچه‌ها کاری کارستان کردند و اتفاق بزرگی را رقم زدیم. اگر در دور دوم هم تلاش کنیم، برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم و حمایت شویم، هیچ چیزی دور از دسترس نیست.

قنبری یکی از مشکلات تیم ملی در اردوی میانمار را آب‌و هوای این کشور دانست و گفت: هوا خیلی گرم بود و رطوبت داشت. برای ما کار خیلی سخت‌تر بود چون از تهران با شرایط آب‌وهوایی خنک راهی میانمار شده بودیم.

او در ادامه به اردوی کوتاه‌مدت تیم ملی برای اعزام به میانمار اشاره و بیان کرد: از نظر آمادگی بدنی به سطح ایده‌آل نرسیده بودیم چون همه بعد از لیگ استراحت کرده بودند و با دو اردو اعزام شدیم. زمان نداشتیم خود را به شرایط ایده‌آل برسانیم و از نظر بدنی خیلی تحت فشار بودیم اما بچه‌ها جبران کردند تا کم‌وکاستی را پوشش بدهیم. با دل و جان از دروازه‌مان محافظت کردیم تا صعود کنیم.

قنبری به فشاری که به عنوان کاپیتان تیم ملی در دو مسابقه با میانمار متحمل شد اشاره کرد و گفت: مسئولیتم در چنین مسابقه و تورنمنت بزرگی خیلی زیاد بود. فشار زیادی روی من بود و همه توقع داشتند تیم را در زمین مدیریت کنم چون وقتی وارد زمین می‌شویم دیگر همه چیز از دسترس کادر و مربی خارج می‌شود. مسئولیت زیادی داشتم و تلاش کردم به عنوان کاپیتان تیم را مدیریت کنم تا از این فشار و شرایط سخت عبور کنیم و دل همه را شاد کنیم.

او درباره برنامه مورد نیاز تیم ملی تا مرحله دوم انتخابی المپیک گفت: دیگر نباید اردوها تعطیل شوند. از طرفی باید بازی دوستانه داشته باشیم تا نقاط ضعف را جبران و نقاط قوت را تقویت کنیم. اگر بازیکنان را به شرایط ایده‌آل برسانیم و برنامه خوبی داشته باشیم چیزی از این بازیکنان و کادر دور از دسترس نیست. در بازی با میانمار هم شاید از نظر بدنی پایین‌تر بودیم اما کیفیت فنی بالاتری داشتیم و اگر در دور دوم هم حمایت شویم خیلی بهتر ظاهر می‌شویم و شاید شگفتی‌ساز مسابقات شویم.

قنبری در پایان گفت: امیدوارم آقای تاج و ممبینی همان طور که در تمریناتمان قول حمایت دادند، باز هم ما را حمایت کنند و در چند ماه باقیمانده تا دور دوم شرایطی را برای ما به وجود بیاورند تا در ادامه هم دل مردم را شاد کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=5634
  • ارسال توسط :
  • دیدگاه‌ها برای کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان: فکر می‌کردند با اختلاف زیاد می‌بازیم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.