• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
5

افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در زنان جوان

  • کد خبر : 8141
افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در زنان جوان
مصرف سیگار، تحرک پائین، استرس و قرص‌های پیشگیری از بارداری به عنوان عواملی یاد می‌شود که زنان جوان را در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی قرار می‌دهد.

 یورو نیوز :

به گفته دانشمندان هرچند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در میان زنان زیر ۳۵ سال رو به افزایش است اما در این زمینه اطلاع‌رسانی درستی صورت نمی‌گیرد.

کاترین مونپر، متخصص بیماری‌های قلبی و عروقی در فرانسه در این باره می‌گوید: «عوامل خطرپذیری مانند سیگار و تحرک پائین باعث می‌شوند زنان ساختار ایمنی خود را که به طور طبیعی به دلیل هورمون‌های استروژن تا یائسگی حفظ می‌کنند از دست بدهند.»

ی تاکید می‌کند که مصرف سیگار یکی از عوامل اصلی خطر ابتلای زنان جوان به انواع بیماری قلبی و عروقی از جمله فشار خون بالا، سکته قلبی و سکته مغزی است. کاترین مونپر گفت: «خطر سیگار در شرایط مصرف برابر آن بین زنان و مردان برای خانم‌ها ۲۵ درصد بیشتر است.»

این در حالی است که بسیاری از زنان جوان از خطر مصرف سیگار و نقش آن در ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی بی‌اطلاع یا کم‌اطلاع هستند. یکی دیگر از عواملی که خطر ابتلا به این بیماری‌ها را افزایش می‌دهد افزایش وزن ناشی از کم‌تحرکی است. مصرف سیگار، تحرک پائین، استرس و قرص‌های پیشگیری از بارداری به عنوان عواملی یاد می‌شود که زنان جوان را در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی قرار می‌دهد.

از سوی دیگر قرص‌های هورمونی پیشگیری از بارداری اغلب در صورت مصرف سیگار، اضافه وزن و ابتلا به دیابت و میگرن نباید مورد استفاده قرار گیرند. این در حالی است که بسیاری از زنان یا از این موضوع بی‌اطلاع هستند یا آن را نادیده می‌گیرند./

به

 

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=8141

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.