• امروز : یکشنبه - ۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 21 April - 2024
3

آمریکا و حقوق زنان

  • کد خبر : 4102
آمریکا و حقوق زنان
نتایج یک پژوهش حاکی از این است که تعریف صحیحی از زن به‌عنوان سنگ بنای خانواده وجود ندارد و این در حالی است که اسلام زن را بزرگ می‌بیند و نیمی از نیروی انسانی کشور، بانوان هستند و از اینکه به زنان کم پرداخته می‌شود خسارت دیده و می‌بینیم.

محمدسعید شفیعی، عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور با بیان اینکه تجربیات بشری مخصوصاً تجربه زنان در جاهلیت قدیم و عصر جدید پر از تناقضات رفتاری است، گفت: به دلیل چند وجهی بودن موضوع و پیامدهای آن، زنان در مقام تشخیص درست دچار سردرگمی شده‌اند.

وی افزود: جهان امروز برای همه امور تعریفی دارد، اما تعریف صحیحی از جایگاه انسانی به نام زن به‌عنوان سنگ بنای جامعه و حیات نداشته است. زن پیوندهای روحی و اخلاقیاتش هرگز مورد طلب جهان امروز نیست، این در حالی است که خدای اسلام زن را بزرگ می‌بیند و برای پیوندهای روحی و عاطفی‌اش تعریف و تصویری روشن دارد.

این استاد دانشگاه به بیانات مقام معظم رهبری در موضوع زنان اشاره کرد و گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، مسئله زن که امروز در دنیا باید به‌عنوان «بحران زن» آن را نامید، یکی از اساسی‌ترین مسائل هر تمدن، جامعه و کشوری است.

شفیعی ادامه داد: هر چه نقش زن برجسته‌تر شود، بهتر است، روز زن یعنی نگاه درست و مبتنی بر منطق به زنان که نیمی از جمعیت بشریت را تشکیل می‌دهند، که اگر نگاه کاوشگر انسان بخواهد نقش آن را با نقش‌های دیگر مقایسه کند، خواهد دید که حساس‌ترین، ظریف‌ترین، مؤثرترین نقش‌ها در حرکت تاریخ انسان و در سیر بشریت به سوی کمال است.

به گفته وی، فرهنگ غرب، مانند فرهنگ شرق و فرهنگ‌های هر جای دیگر دنیا مجموعه‌ای از خوبی‌ها و بدی‌هاست. یک ملت عاقل خردمند آن خوبی‌ها را می‌گیرد و به فرهنگ خودش می‌افزاید و بدی‌ها را طرد می‌کند.

این استاد دانشگاه معتقد است که دنیای استکباری سرشار از جاهلیت در اشتباه است که خیال می‌کند ارزش و اعتبار زن به این است که خود را در چشم مرد آرایش کند تا چشم‌های هرزه به او نگاه و تحسین کنند. بساط آن چیزی که امروز به‌عنوان آزادی زن در دنیا و از سوی فرهنگ منحط غربی شده بر پایه این است که زن را در معرض دید مرد قرار دهند تا از او تمتعات جنسی ببرند. ادعا می‌کنند طرفدار حقوق بشر هستند، اما در حقیقت ستمگران به زن هستند.

پژوهش «حقوق بشر آمریکایی و حقوق خانواده؛ آمریکا و حقوق زنان» توسط محمد سعید شفیعی و اکرم محققی علویجه انجام شد.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=4102

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.