• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

اتاق‌ های مادر و کودک در مترو تهران احیا می شوند

  • کد خبر : 1245
اتاق‌ های مادر و کودک در مترو تهران احیا می شوند
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران گفت: بحث احیاء اتاق‌ های مادر و کودک که تقریباً به تعطیلی کشیده شده را در دستور کار داریم.

به گزارش زنان دیپلماسی، جلسه مشترک مشاور شهردار تهران در امور بانوان شهرداری تهران با مدیرعامل، معاونین، مدیران و کارکنان فعال در کمیته صیانت از بانوان شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه برگزار شد.

در ابتدای جلسه حسنیه عبدالهیان نماینده مدیرعامل و رییس کمیته صیانت از بانوان شاغل، مریم بی نقی رییس اداره بانوان و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و سیدمحمد نقیب سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی توضیحاتی را در خصوص فعالیت‌های انجام شده برای بانوان ارایه کردند.

در ادامه مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران نیز با اشاره به اینکه هدف از این بازدید آشنایی هرچه بیشتر با شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه بود گفت: مترو یک وسیله حمل و نقل فراگیر است و زمانی که افراد در هنگام جابجایی با مترو صرف می‌کنند یک زمان مرده محسوب می‌شود اما می‌شود از این فرصت مرده استفاده کنیم و کارهایی را انجام دهیم تا حداقل با حال بهتری این فضا را ترک کنند.

مریم اردبیلی به پویش «ریحان شهر» اشاره کرد و گفت: این کار شروع جدیدی از یک فرایند است که بر سه پایه برنامه‌ریزی شده است و در این پویش براساس تعاملات دوسویه مابین شهروندان و مدیریت شهری استفاده و سطح جدیدی از این تعاملات فراهم خواهد شد.

وی افزود: اگر مدیریت شهری بخواهد به سمت مدیریت بهینه حرکت کند باید زنان را به عنوان کنشگر اصلی مورد توجه قرار دهد. ما از تمام مجموعه‌ها می‌خواهیم راهکارهای خود را برای تحقق شهر دوستدار خانواده ارایه دهند، ما نیز نقش حمایت گری خواهیم داشت و تمایل داریم این همکاری با شرکت بهره برداری مترو نیز ایجاد شود.

اردبیلی گفت: شهر دوستدار خانواده یک طرح نیست و یک فرایند است، طی چند سال به یک بلوغ می‌رسد ما به دنبال یک حکمرانی مشارکتی نوآورانه هستیم.

وی به موضوع آسیب‌های اجتماعی و نحوه برخورد با آنها اشاره کرد و افزود: برای مواجهه و رفع آسیب‌های اجتماعی باید نگاه نو داشته باشیم و نباید فقط از زاویه‌ای که ساخته شده‌اند نگاه کنیم و باید این ساختار ذهنی را بشکنیم و آن را منحل کنیم.

اردبیلی با اشاره به پیشنهادات ارایه شده برای انجام کارهایی مختص بانوان در هفته گرامیداشت زن مثل رایگان کردن مترو، و اهداء هدیه گفت: امور بانوان شهرداری تهران نیز می‌تواند بخشی از این هدایا را تامین کند.

در ادامه مهدی شایسته اصل نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: خدمات مترو به بانوان به گستردگی شهر زیرزمینی، بانوان خانواده کارکنان و بانوان شاغل در شرکت خواهد بود.

شایسته اصل افزود: یک سری از موضوعات به عنوان پدیده‌های اجتماعی است و باید در خصوص این موضوعات فکری شود و در خصوص آنها صحبت و گفتگو شود چرا که نمی‌توانیم سریع به پاسخ‌های سلبی یا ایجابی برسیم و باید این ذهنیت سازی در جامعه شکل گیرد.

وی با اشاره به اینکه موضوعات حضور آقایان در واگن بانوان، کودکان کار، دست فروشی، حکمرانی و حکمروایی بساط گستران در سکوها، واگن بانوان و سایر واگن‌ها نیاز به اجرای برنامه‌های مشترک با سازمان بهزیستی و سایر ارگان‌هایی که در این حوزه وظایف و مسئولیت‌های مشترک دارند، است افزود: یک سری برنامه‌ها از جمله ایجاد مهد کودک‌های ایمن در ایستگاه‌های تقاطعی، شلوغ و پرحجم، بحث احیاء اتاق‌های مادر و کودک که تقریباً به تعطیلی کشیده شده را در دستور کار داریم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه خاطرنشان کرد: بانوان و خانواده‌ها از مترو به عنوان یک وسیله امن استفاده می‌کنند و به آن اطمینان دارند اما از بانوان شهر تهران درخواست داریم در حل مسائل و معضلات به ما کمک کنند چرا که بعضی از تناقضاتی که در خواسته‌ها و رویکرد برخی مسافران در زمان تذکر کارکنان ما برای حضور آقایان در واگن بانوان یا دلسوزی که در هنگام برخورد با دست فروشان مواجه می‌شویم برای ما سوال و چالش است.

وی گفت: امیدواریم با یک همکاری و تعامل مشترک با اداره کل امور بانوان شهرداری تهران شرایط بهتری برای بانوان شهر زیرزمینی و بانوان شاغل در شرکت رقم بزنیم و در تحقق شعار تهران الگو جهان اسلام کمک کنیم.

شایسته در پایان از مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، معاون فرهنگی امور بانوان شهرداری تهران و بانوان و آقایان همکار تشکر کرد و گفت: امیدوارم حاصل این جلسات به ارتقاء عملکرد و بهبود خدمات رسانی ما به شهروندان تهرانی کمک کند.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=1245

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.