• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
6

باز هم سری دیگر به نام غیرت بریده شد

  • کد خبر : 1727
باز هم سری دیگر به نام غیرت بریده شد

دکتر سوسن صفاوردی- جلسه مصاحبه دکتری در شرایط کرنا و فضای مجازی است و اساتید خانم به نحوه ارزیابی و نمره های کیلویی برخی مصاحبه شوندگان اعتراض می کنند و یکی از آنها خطاب به استاد ارشد گرو ه مصاحبه کننده ٬ می گوید؛آ «قای دکتر خدا را خوش نمی آید٬ اینها فردا در پست […]

دکتر سوسن صفاوردی- جلسه مصاحبه دکتری در شرایط کرنا و فضای مجازی است و اساتید خانم به نحوه ارزیابی و نمره های کیلویی برخی مصاحبه شوندگان اعتراض می کنند و یکی از آنها خطاب به استاد ارشد گرو ه مصاحبه کننده ٬ می گوید؛آ «قای دکتر خدا را خوش نمی آید٬ اینها فردا در پست هایی قرار میگیرند و از جایگاه آن پست با این نوع از درک در امور ٬ می خواهند برای این مملکت تصمیم بگیرند٬ سواد درسی را هم نادیده بگیریم ٬ سطح فهم را که نمیشود نادیده گرفت و بعد ادامه میدهد ٬ به خدا من دیشب تا صبح از وجدان درد خوابم نبرده»!

استاد ارشد نگاهی به استاد خانم می اندازد و با استهزاء پاسخ میدهد: « تو بهتر است وجدانت برای شام شب شوهرت درد بگیرد» این استاد چندین دوره نماینده شهرشان در مجلس شورای اسلامی بوده است!!

و مشکل ما دقیقا همین جاست .در راس امور تصمیم سازی و تصمیم گیری ٬ غالبا کسانی قرار گرفته اند که زن را فقط در قالب یک همسر و یا مادر هویت بخشی می کنند و نسبت به وظایفی که در این جایگاه برای او مدعی هستند ٬ حقوق او را تعریف می کنند. دقیقا نگاهی اراب رعیتی که به نام ولایت پدر و شوهر بر دختر و زن اعمال میشود تا آنجا که اگر ولی تشخیص داد آبرویش رفته ٬ خود را مجاز می بیند که شخصا اقدام کند . این نگاه به زن موجب شده است تا سالها لایحه تامین امنیت زنان و منع خشونت علیه آنان در کشوری با فرهنگ های مختلف بومی که غالبا با تمسک به این آداب بومی هر گونه تبعیض و خشونتی علیه زنان را توجیه میکنند ٬ سرگردان نهاد قانونگذار باشد و زمینه برای سر بریدن و قطعه کردن زنان به نام شرف همچنان مهیا باشد. یکی به نام آبروی پدر ٬یکی به نام آبروی همسر ٬یکی به نام آبروی برادر و خلاصه به نام شرف خانوادگی بکشند و قطعه کنند و سر ببرند ویکی هم به نام برتری جنسیتی هر توهینی را مجاز بشمارد وما منتظر باشیم از مجلس نمایندگانی که اکثرا در همین فرهنگ های بومی رشد کرده اند ٬ لایحه تامین امنیت زنان به سر انجامی برسد. و یا منتظر باشیم دستور رهبری به مناسبت روز زن درسال ۱۳۹۲ مبنی بر لزوم قوانین مهم برای جلوگیری از ضعف و ستم زدگی از زنان در سطوح مختلف٬معاشرتی٬جنسی ٬خانوادگی٬ فرهنگی و فکری که مفهومش بسیار گسترده تر از خشونت است ٬محقق شود.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=1727

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.