• امروز : جمعه - ۳ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 22 March - 2024
3

بالاترین درجه دریافت شده در زنان پلیس چیست ؟ | آشنایی با دانشکده آموزش عالی زنان پلیس

  • کد خبر : 2973
بالاترین درجه دریافت شده در زنان پلیس چیست ؟ | آشنایی با دانشکده آموزش عالی زنان پلیس
تا امروز سرهنگ دومی، بالاترین درجه‌ای است که زنان پلیس موفق به اخذ آن شده‌اند

دانشکده‌ای که دو دهه از آغاز فعالیت آن می‌گذرد و علی‌رغم انتظارات بیشتر از این مجتمع، به نظر می‌رسد عملکرد نسبتاً قابل قبولی در تربیت زنان پلیس داشته و این پلیس توانسته در طول این مدت، جای خود را در ماموریت‌های پلیس تا اندازه‌ای باز کند. زنان پلیس در این مجتمع در رسته‌های پلیس اطلاعات، پلیس آگاهی و انتظامی آموزش می‌بینند.

دانشکده آموزش عالی زنان پلیس (کوثر)* در تابعیت دانشگاه علوم انتظامی، جهت تربیت نیروی مجرب، متخصص و کارآزموده از میان بانوان متعهد، تاسیس و با پذیرش دانشجو شروع به کار نمود. دانشجویان دختر پلیس در محیطی کاملا مجزا و زنانه با کادر اداری خانم و با امکانات آموزشی، خوابگاهی و ورزشی پیشرفته و مجهز، آموزش‌های خاص نظامی را فرا می‌گیرند. تحصیل در این دانشکده استخدام در نیروی انتظامی را به همراه دارد.

 

آشنایی با دانشکده آموزش عالی زنان پلیس (کوثر)

 

مجتمع آموزشی زنان پلیس کوثر علی‌رغم اینکه در دانشگاه علوم انتظامی جانمایی شده است، در محیطی مجزا و با کادر آموزشی کاملاً زنانه، آموزش زنان پلیس را عهده دار است و در این مرکز تمام امکانات به روز آموزشی، خوابگاهی به صورت مدرن فراهم شده تا با بهترین و به روزترین متد آموزشی، زنان پلیس آموزش‌های لازم را فراگیرند.

بر خلاف تصور که نام زن‌های پلیس، در ذهنشان تداعی کننده زنان گشت ارشاد است، این دختران، پلیس‌هایی هستند که سال‌ها آموزش دیده‌اند؛ تا در مواقع لزوم، هر آنچه لازم است برای امنیت کشور انجام دهند؛ از پیگیری پرونده‌های پلیس آگاهی که حضور زنان پلیس در آن الزامی است تا بازجویی و پیگیری متهمان زن در پلیس اطلاعات و امنیت، ارائه مشاوره در کلانتری‌ها. همه این‌ها بخشی از آن چیزی است که یک پلیس زن در مجتمع آموزشی زنان پلیس کوثر در دانشگاه علوم انتظامی امین فرا می‌گیرد؛ دانشکده‌ای که نزدیک به دو دهه از آغاز فعالیت آن می‌گذرد و علی‌رغم انتظارات بیشتر از این مجتمع، به نظر می‌رسد عملکرد نسبتاً قابل قبولی در تربیت زنان پلیس داشته و این پلیس توانسته در طول این مدت، جای خود را در ماموریت‌های پلیس تا اندازه‌ای باز کند و امروز ۴ درصد از جمعیت پلیس کشور را این زنان تشکیل دهند.

آشنایی با دانشکده آموزش عالی زنان پلیس (کوثر)

برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای مجتمع زنان پلیس کوثر به این شکل است که زنان پلیس هم در بعد مهارتی آموزش‌های کامل را ببینند و هم در بعد علمی در جایگاه قابل قبولی قرار داشته باشند این بدان معنا است که زنان پلیسی که از این مجتمع فارغ‌التحصیل می‌شوند باید حتماً در یکی از ورزش‌های سه گانه رزمی شامل تکواندو، جودو یا کاراته، کمربند مشکی را کسب کنند؛ علاوه بر این در زمان فارغ‌التحصیلی، پلیس‌های زن حتماً از آمادگی بدنی بالا و قابل قبولی برخوردارند و همزمان مهارت بسیار خوبی در زمینه تیراندازی و رانندگی دارند.

تفاوتی بین سطح توانمندی مردان پلیس و زنان پلیس وجود ندارد و تنها مردان در مواردی که زنان در آن رسته‌ها مشغول به کار نمی‌شوند آموزش‌های بیشتری می‌بینند. مثل مرزبانی که مرزبانان برای تکمیل آموزش‌های تخصصی خود مهارت در استفاده از سلاح‌های سنگین را هم کسب می‌کنند ولی چون قرار نیست زنان پلیس در این رسته مشغول فعالیت شوند طبعاً چنین آموزش‌هایی در برنامه آموزشی آن‌ها قرار ندارد. خب به هر حال زنان پلیس قرار است در رسته‌ها و مجموعه‌هایی فعالیت کنند که حضورشان به دلیل مواجهه با زنان دیگر لازم است.

 

آشنایی با دانشکده آموزش عالی زنان پلیس (کوثر)

نحوه جذب در این رسته‌ها نیز به شکلی است که پس از ورود به این مجتمع و پس از گذراندن واحدهای درسی مشخصی، با توجه به توانایی و استعدادشان جذب یکی از رسته‌های زنان پلیس می‌شوند و پس از جذب نیز با توجه به رسته مشخص شده برای آن‌ها، آموزش‌های تکمیلی و تخصصی‌تر مرتبط با آن رسته را فرا می‌گیرند.

در مجموع  اگرچه ظاهرا هیچ سقفی برای اخذ درجه نظامی برای زنان وجود نداشته است ولی تا امروز سرهنگ دومی، بالاترین درجه‌ای است که زنان پلیس موفق به اخذ آن شده‌اند

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=2973

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.