• امروز : یکشنبه - ۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 21 April - 2024
2
مدیرکل امور زنان و خانواده دانشگاه‌آزاد اسلامی:

برای شنیده شدن صدای زنان باید شبکه‌سازی کنیم

  • کد خبر : 3392
برای شنیده شدن صدای زنان باید شبکه‌سازی کنیم
مدیرکل امور زنان و خانواده دانشگاه‌آزاد اسلامی گفت: برای شنیده شدن صدای‌مان باید شبکه‌سازی زنان‌ را در واحدها و استان‌ها تشکیل دهیم تا زنان با ارتباط با یکدیگر طرح‌‎های فوری خود ‌را با ذکر دلیل به اشتراک گذارند که این امر موجب اعتمادسازی و ارائه درخواست‌ها است.

عاصمه قاسمی در نشست امور خانواده و بانوان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص اجرای الگوهای موجود برای نقش‌آفرینی بانوان در جامعه عنوان کرد: با توجه به وجود الگوهای متمایز زنان ایرانی در عرصه اجتماع و خانواده ما درصدد تحقق شیوه الگوهای بی‌نظیر خود در بخش اداری، آموزشی و فرهنگی در دانشگاه هستیم که در عرصه اشتغال و تحصیل برای مادران‌ دانشجو الگو خواهد شد. بعد از انقلاب ‌اسلامی الگوهای موثر و بی‌نظیری از زنان در عرصه اجتماع در حوزه داخلی و خارجی ارائه داده‌ایم؛ الگویی که نمایانگر اهمیت و تاثیر حضور زنان در جامعه و خانواده است اما آن‌ را در هیچ جایی اجرا نکردیم.

وی افزود: بنا به دلایل سیاسی، اجتماعی، دینی و اقتصادی چقدر توانستیم آن اندازه که باید به زنان بها بدهیم و شرایط را برای آنان فراهم کنیم؟ هدف ما در دانشگاه‌ آزاد انجام اقداماتی است که موجب ارتقاء مسائل مادر فرزند و هیات‌های علمی شود  و درصدد تصویب و اجرای مستدل طرح‌های حمایت از بانوان و خانواده در دانشگاه‌ آزاد هستیم و با توجه به اینکه فضای حاکم بر جامعه‌ ما مردانه است باید برای کاهش دغدغه‌های خود محکم‌تر گام برداریم.

قاسمی از ایجاد شورای‌ راهبردی‌ زنان در واحدهای‌ استانی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و تاکید کرد: در استان‌ها مسئولیت را به زنانی که دارای قدرت مدیریتی هستند واگذار کنیم تا شرایط برای تحقق حقوق زنان فراهم شود و برای شنیده شدن صدای‌مان باید شبکه‌سازی زنان‌ را در واحدها و استان‌ها تشکیل دهیم تا زنان با ارتباط با یکدیگر طرح‌‎های فوری خود ‌را با ذکر دلیل به اشتراک گذارند که این امر موجب اعتمادسازی و ارائه درخواست‌ها است.

وی ضمن بیان تاثیر فضای فرهنگی و اجتماعی شهر بر جایگاه زنان، تصریح کرد: من برای گوش دادن و اجرا کردن در کنار شما هستم نه صرفا شنیدن. اما در رویداد گام دوم به علت عدم تشکیل شورای زنان با سیستم مردانه پیش رفتیم ولی اکنون برای بقا، حفظ و عدم توقف طرح‌های موجود ساختارهایی را ایجاد کردیم.

قاسمی تصریح کرد: متاسفانه در دانشگاه آزاد استاد، دانشجو، عضو هیات علمی و … در جایگاه ابزار هستند و در جهت حفظ حقوق زنان و حفظ کرامت انسانی درصدد ایجاد زیر ساخت‌ها هستیم کما اینکه تغییر فرهنگی در دراز مدت موثر خواهد بود.

این نشست با حضور بانوان کارمند و اعضای هیات علمی دانشگاه‌آزاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد که خواسته‌های فراوانی را از مدیر کل امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد داشتند.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=3392

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.